Donanim 24 MART 2009 / 05:02

Krizi fırsata çevirmek, yalan mı?

Kriz, ülkemiz ekonomisini teğet geçedursun şimdi moda krizi fırsata dönüştürmek!

Kriz, ülkemiz ekonomisini teğet geçedursun şimdi moda krizi fırsata dönüştürmek!

Krizlerle yaşamaya alışmış güzel ülkemde her krizde ortaya çıkar bu kavram. Evet, siz de çok iyi biliyorsunuz “krizi fırsata çevirmek”ten bahsediyorum. Kriz yıllarını ya da günlerinin en çok karşımıza çıkardığı bir deyimdir. Hele bizim gibi gazeteciyseniz günü kurtarmak isten herkes bu deyimi kullanır, kriz bittiğinde altını doldurup dolduramayacağına aldırış etmeden.


 


Peki, gerçekten kriz fırsata dönüştürülebilir mi? Yazının başlığıyla çelişecek ama benim bu soruya yanıtım, evet. Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu dediğinizi duyar gibi oluyorum ama hala sıkılmadıysanız kalan satırları da okumaya devam edin. Zira belki siz de krizi fırsata çevirebilirsiniz ya da güler geçersiniz en kötü.


 


Şimdi gelelim kriz konusuna. Kriz geldi cihane, baş ağrısı bahane diyen güzide şirketlerimiz ilk önlem olarak personel tenkisatına gidiyorlar. Bu önlem doğru ya da yanlış tartışılır. Ancak ben şunu iddia ediyorum. Eğer şirket olarak bazı giderlere bir yıl kadar dayanabilecek gücünüz varsa personel sayınızı azaltmayın, hatta eleman alın. Zira kriz nedeniyle rakipleriniz zaten adam sayılarını yarı yarıya azaltıyor, benim tavsiyem siz dayanın.


 


Bekâra eş boşamak kolay tabii dediğinizi de duyar gibi oluyorum. Ama krizler sonsuza kadar sürmüyor ve gün oluyor sona eriyor. İşte o gün geldiğinde siz krizi öyle bir fırsata çevireceksiniz ki rakipleriniz gerçek krizi o zaman görecek. Çünkü onlar adam çıkarttıkları için kriz sonrasında gelen projeleri karşılayacak güçte olmayacaklar ama siz krize aslanlar gibi göğüs gerdiğiniz ve insan kaynağınızı koruduğunuz için gelsin yeni projeler. Bu arada para sayma makinesinin en yeni modelini de almayı ihmal etmez, bana da kuru da olsa bir teşekkürü çok görmezsiniz umarım.


 

Bol kazançlı bir hafta dileğiyle…