Donanim 06 EYLÜL 2010 / 10:46

İstanbul’da U2 rüzgârı esiyor

Haftasonu İstanbul’a gelen U2, bu akşam görkemli bir konser vermeye hazırlanıyor.

Haftasonu İstanbul’a gelen U2, bu akşam görkemli bir konser vermeye hazırlanıyor.

Haftasonunun öne çıkan gündem maddelerinden biri U2’nun Türkiye’ye gelişi ve bu akşam vereceği konser oldu. Meraklıları biliyordur, grup 360º Tour kapsamında Türkiye’ye ilk kez geldi. Bu akşam konsere yaklaşık 80 bin kişinin katılması bekleniyor.

Haftasonu ünlü rock grubu İstanbul’a geldi, ayağının tozuyla Boğaziçi Köprüsü’nü yürüyerek geçti ve Başbakan Erdoğan’ı ziyaret etti. Burada dikkatimi çeken ise grubun solisti Bono’nun Başbakan Erdoğan’a kırmızı renkli iPod hediye etmesi oldu.

Marka konumlandırması konusunda en başarılılardan bir tanesinin Apple olduğunu düşünürüm hep. Burada da yanılmadığımı gördüm. Haftasonu internet sitelerinden takip ettiğim kadarıyla bu hediye konusu öne çıkan ayrıntılardan biri oldu. Apple doğru köşe başlarını tutuyor. Doğru isimlerle doğru ürünleri buluşturuyor. Buna bir örnek; U2’nun iPod’un ilk reklam yüzü olması.

Tabii burada altı çizilmesi gereken bir ayrıntı var; kırmızı iPod. Dünya çapında Apple ve Nike gibi belirli markaların yer aldığı bir kampanya söz konusu. Bu markaların sattıkları özel üretim kırmızı renkli ürünlerin gelirleri, AIDS hastaları ve araştırmaları için bağışlanıyor. Bu hediyeyi anlamlı kılan da buydu aslında. Ve Bono hediyesini verirken bu mesajı öne çıkardı. Ama kabul edelim ki bu ambiyans Apple’a ‘Goooool!’ dedirtti.

Konser öncesi birkaç teknik ayrıntı

BlackBerry’nin sponsorluğunda gerçekleşecek konser aylar öncesinden konuşulmaya başlanmıştı. Konuşulan konulardan biri de İrlandalı grubun yer alacağı sahnenin tasarımı oldu. Sahne işte deyip geçmeyin. Burada 78 metre genişliğinde, 50 metre yüksekliğinde ve 180 ton ağırlığında devasa bir sahneden bahsediyoruz. Sahnenin bir adı da var; Pençe yani The Claw. Pençe’yle ilgili edindiğim bazı teknik ayrıntıları size aktarayım. İsminden de anlaşılacağı gibi sahne dört ayaklı bir mekanizmadan oluşuyor. 360 derecelik bir görüş alanı sunan sahnede birine bağlanmış LED panellerden oluşan silindir ekranlar yer alıyor. 2 bin 200 metrekarelik bir alanı kaplayan sahnedeki silindir video sisteminin ağırlığı ise 54 ton. Sahne yapımında 1 milyon ekran ve 30 bin kablo kullanılmış. Konseri izleyecek biri olarak bu ayrıntılardan sonra nasıl bir performansla karşılaşacağımı gerçekten merak ediyorum.