Donanim 25 AĞUSTOS 2009 / 05:57

İnternette marka olmak

Geçen haftaki yazımızdan sonra birçok e-posta geldi sizlerden.

Geçen haftaki yazımızdan sonra birçok e-posta geldi sizlerden.

Bu e-postaların konusu neden bizim de internette küresel bir markamızın olmadığı yönündeydi. Aslında bu sorunun yanıtı çok basit bize göre. Ama dilerseniz biraz beyin jimnastiği yapalım karşılıklı.

Siber dünyada marka yaratma konusundaki en başarılı ülke ABD'yi ele alalım. Bu ülke her yıl bütçesinden birkaç milyar doları internet yatırımcılarına destek olmak amacıyla fon olarak ayırıyor. Bu fonlar girişimcilere eşit olarak dağıtılıyor. Her fikir, uçuk kaçık olmasına bakılmadan değerlendirilip fonlanıyor.

Günün sonunda binlerce fikir arasından bir tanesi ben diyeyim Google, siz deyin Facebook bir anda parlıyor ve milyar dolarlık bir iş hacmine dönüşüyor. ABD de bu şirketleşen fikirler üzerinden ülke olarak kazanıyor, kazandırıyor.

Peki, bizde durum nasıl? Çok basit, önce bir fikrin varsa fikir yarışmalarına başvurursun. Başarılı olamazsan tekrar tekrar dener ya da bırakırsın ipin ucunu. Başarılı oldun fikrin yarışmayı kazandı. Yarışmayı destekleyen şirketten ödülünü de aldın, şimdi ne yapacaksın? Hemen bir şirket kur ve şanslıysan ve yer kaldıysa bir teknoparka kapağı at. İşte sana en sağlam devlet desteği!

Evet, şirketimizi kurduk, eh fikir gani, az da olsa sermaye de var şimdi ne yapıyoruz? İşte asıl komedi şimdi başlıyor. Artık oturduğumuz yerden fikir üretmek yerine proje kovalamaya başlıyoruz. Ee hani şahane fikirlerimiz vardı, hatta genç mucitler yarışmasında birinci olmuştuk. Yok, aslında biz bu sitem içinde "yalan" olmuştuk ama haberimiz yoktu!

İyi bir hafta geçirmeniz dileğiyle...