Donanim 12 HAZİRAN 2009 / 13:42

En interaktif Türk belirlendi

Dijital pazarlama ajansı adinteractive, 600 binden fazla katılımcının bilgilerini analiz ederek en interaktif Türk'ün profilini çıkarttı.

Dijital pazarlama ajansı adinteractive, 600 binden fazla katılımcının bilgilerini analiz ederek en interaktif Türk'ün profilini çıkarttı.


adinteractive, interaktif pazarlama kampanyalarına katılan kişilerin davranış alışkanlıklarına ışık tutan araştırması İnteraktif Türkler'in detaylı sonuçlarını açıkladı.



637 bin 236 kişiden oluşan bir veri havuzuyla gerçekleştirilen araştırma Türkiye'deki internet kullanım alışkanlıkları hakkında ipuçları veriyor. Türk internet kullanıcıları hangi sitelere giriyor, ilgilerini ne çekiyor, kaç yaşındalar, meslek ve eğitim durumları nelerdir? adinteractive'in gerçekleştirdiği araştırma bu ve benzer sorulara çarpıcı cevaplar veriyor.


Araştırmanın sonuçlarına göre "En İnteraktif Türk"; kadın, 26 yaşında, üst-orta gelir düzeyinde, üniversite mezunu ve İstanbul'da yaşıyor.  %52'lik bir payla interaktif pazarlama kampanyalarına en yüksek katılımı gösteren kadınların genel ilgi alanları ise; seyahat, kültür-sanat, sağlık, güzellik, kişisel gelişim, yeme-içme ve astroloji şeklinde. Araştırmaya göre erkeklerin ilgi alanları; haber, spor, arkadaşlık ve oyun şeklinde sıralanıyor.


Öte yandan araştırma büyük şehirler dışında kalan illerin internet kullanım alışkanlıklarına da ışık tutuyor. Bu şehirlerde kadınlar %58 katılımla Türkiye ortalamasının da üzerinde bir oranla erkeklerden daha aktif olarak görünmektedir. Küçük şehirlerdeki kadın internet kullanıcıları; ortalama 30 yaşında, sitelerde kalış süreleri Türkiye ortalamasının üzerinde, ev hanımı ve haftada 36 saat online olarak görünmektedir.


Buna göre Türkiye'nin en interaktif şehirleri; İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir, Bursa olarak sıralanırken, Eskişehir nüfusuna oranla en yüksek katılımı gösteren şehir olarak beliriyor. Araştırma hakkında daha detaylı bilgi için www.adinteractive.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.