Donanim 02 KASIM 2010 / 07:49

Ekim ayı etkinlikleri ve Kasım'ın getirdikleri

Neredeyse saymakla bitmeyecek gibi...

Neredeyse saymakla bitmeyecek gibi...

Ekim ayı başından sonuna kadar, bilişim dünyası ve dijital pazarlama profesyonelleri için tam bir etkinlik karnavalıydı. Bilişim Zirvesi'nin 10. Yılı kapsamında, 4-5 Ekim tarihindeki oturumlar ve paneller oldukça zengindi. Bir çok katılımcı, benim gibi paralel oturumları kaçırdığına üzüldü. Kaspersky Lab CEO'su Eugene Kaspersky'nin konuşması gerçekten izlemeye değerdi. Özel eklerle Bilişim Zirvesi'ni an be an bize duyuran BThaber ekibini bu satırlar aracılığı ile tekrar tebrik ediyorum.

Ardından, 6-10 Ekim tarihleri arasındaki CeBIT Bilişim Eurasia gerçekleşti. Hannover Messe yetkilileriyle yaptığım görüşmede, geçen seneye oranla daha yüksek katılımlı ve hareketli geçtiğini öğrendiğim fuarda, geçen sene büyük bir metrekareyle katılan ve şov yapan Türk Telekom gibi büyük şirketlerin olmaması dikkat çekiciydi. Havanın da kötü olması sebebiyle, özellikle hafta içi ziyaretçi trafiği düşük seyretti. Bundan 5 yıl önce, CeBIT başladığında koşarak ziyarete giden bir çok bilişim profesyoneli arkadaşımın fuara ilgisiz kalması ise düşündürücü. CeBIT'in, özellikle bilişim alanındaki KOBİ'ler için yurtdışı bağlantılar kurmaları açısından önemli bir işbirliği merkezi olduğu kesin.

7 Ekim'deki Digitalage Konferansı'nda, sosyal medya gurularından Socialnomics kitabının yazarı Erik Qualman ile tanışma fırsatı bulduk. Bütün gün dijital pazarlama ve sosyal medya konuştuk. Eric'in Türkiye'deki sosyal medya potansiyelinin altını çizerek tekrar tekrar önemini belirtmesi gerçekten gurur vericiydi.

11-13 Ekim tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda gerçekleşen Peryön 18. İnsan Yönetimi Kongresi'nin en ilgi çeken oturumlarından biri, moderatörlüğümde gerçekleşen "Facebook, Twitter, Bloglar.. Teknoloji ve İnsan Kaynakları Yönetimi" oldu. İnsan Kaynakları çalışanlarının yoğun ilgisinin olduğu panel konuşmacıları arasında Microsoft Türkiye İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Belgin Ertam, Digitürk İç Hizmetlerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tankut Sur ve Fikir Merkezi Reklam ajansı, strateji ve müşteri ilişkilerinden sorumlu Başkan Yardımcısı İhsan Özçıtak vardı. Dijital medyada işe alım sistemleri ve sosyal medyada yetenek avlama yöntemlerinin yoğun olarak konuşulduğu panelde, teknoloji firmaları dışındaki sektörlerin, özellikle dijital işe alım tarafında biraz geri kaldığı ve çağa hemen ayak uydurmaları gerekliliği ortaya kondu.

Sosyal medyanın gücünü farklı platformlar aracılığıyla kullanan Microsoft'un, Facebook'ta kadın çalışanlarıyla iletişimi güçlendirmek ve kadınların bilişim dünyasına entegrasyonunu sağlamak amacıyla kurulan Women in Microsoft grubuna Türkiye'den yüksek katılımın olduğunu belirtilmesi benim için pek şaşırtıcı olmadı. Zira, Women in Microsoft grubunun takipçileri arasındayım ve bilişim dünyasındaki kadın profesyonellere de takip etmelerini tavsiye ediyorum. Bilişim sektöründe gün geçmiyor ki, yeni iş alanları oluşmasın! Bu yüzden, kalifiye eleman ihtiyacının dışında, yetenekli ve teknolojiyi seven gençlere ulaşmak ve işe en uygun adayları belirlemek için, Digiturk'un Facebook ve Linkedin üzerinde Monster aracılığı ile yaptığı çalışmaları, Friendfeed üzerinden yayınladığı ilanları takip etmenizde yarar var. Yurtdışında oldukça yaygın olan, şirketlerin çalışma ortamlarının, çalışanlar tarafından aktarılarak internet üzerindeki sosyal medya kanallarında da paylaşıldığı videolar, kuruma bağlılık ve çalışma isteğini arttırır. Digiturk'un bu bağlamda, çalışanlarıyla birlikte yaptığı ve sıfır maliyetli filmini izleyin derim.

Bu konuda söyleyebileceğim daha çok şey var. Bir sonraki yazımda diğer detayları da sizlerle paylaşacağım.