Donanim 09 KASIM 2010 / 06:07

Ekim ayı etkinlikleri ve Kasım'ın getirdikleri - 2

Ekim ve Kasım ayında katıldığım konferans izlenimlerime devam...

Ekim ve Kasım ayında katıldığım konferans izlenimlerime devam...

18-19 Ekim tarihlerinde İstanbul Modern Müzesi'nde düzenlenen IPZ konferansının 2. Gününe katılabildim. Youth Republic'in üniversite öğrencilerinin yoğun katılımını desteklediği oturumlarda, yer bulup dinlemek yerine, iletişim ağını genişletmek daha keyifliydi sanırım.

20 Ekim'de İzmir Ticaret Odası'nın davetlisi olarak, memleketim olan İzmir'de İş Dünyası'nda Eticaret toplantısında konuk konuşmacıydım. İzmir Ekonomi Üniversitesi'nden Dr. Kaan Kurtel e-ticaret için iş stratejilerinden, Kadir Has Üniversitesi'nden Doç Dr. Savaş Bozbel eticaretin hukuki boyutlarından, Netsis Yazılım'dan Erhan Keşfeden e-ticaret uygulamaları ve geleceğinden, Ereyon'dan Aziz Ülkü, Neticaret'ten Arif Sarı ve Dedeoğlu Bilgi İşlem'den Okan Dedeoğlu ise son dönemde yarattıkları e-ticaret başarı öykülerinden gururla söz ettiler.

23 kategoride 150 bin ürünle 310 bin üyeye hizmet veren Ereyon Genel Müdürü Aziz Ülkü, İzmir'de kurulmuş ve büyük eticaret siteleri arasında yerini almış Ereyon'un başarısının sırrını şöyle açıkladı: "Çözülmemiş bir tane bile müşteri şikayetimiz yok!" Ülkü e-ticaretin büyümesinin önündeki en büyük engelin güven olduğunu belirtirken, güvenli eticaretle ilgili ETİD üyeleri ve THY'nin de destek verdiği 1,5 Milyon USD değerindeki reklam yatırımının çok yakında offline ve online mecralarda yayına başlayacağının müjdesini verdi. İzmir ve çevresi, 2011 yılında, Izmir Ticaret Odası'nın da desteğiyle e-ticaret alanında yeni gelişmelere sahne olacak gibi görünüyor. Olmaması için de bir neden göremiyorum doğrusu.

Ekim ayının son etkinliği, 26 Ekim'de Doğuş Medya Grubu tarafından düzenlenen ve Seth Godin'in canlı yayınla katıldığı 'Yeni Medya Konferansı' idi. Maalesef katılamadım ama, Wired Dergisi Editörü Chris Anderson'ın "5 yıl sonra basılı dergi çıkarmayacağız" sözünü konferansa katılan tüm arkadaşlarımdan duydum.

Kasım ayı benim için güzelliklerle geldi. Digitalage dergisi Kasım sayısıyla birlikte verilen "Eticaret, Satışta Tsunami Etkisi" kitabımı tüm bayilerde bulabilirsiniz. Sonrasında, bence sezonun en kalabalık ve en etkili diyebileceğimiz 3 Kasım'da Webrazzi Summit'e katıldım. Bir çok güzel sunumdan en çok ilgimi çekenler, Garanti Bankası'nın PayPal'e rakip olarak BonusPay çıkarması, Grupanya'nın yakın zamanda mobil ödemeye geçeceği haberi, mikro ödeme yöntemlerinin 2011 yılında gelişeceği, Limango'nun 750 bin ve Şehir Fırsatı'nın 960 bin üyesi olduğu, Şehir Fırsatı'nın Ferrari kampanyasının 1 trilyonluk bir hacim oluşturduğu ve 1.200 civarında işletmeyle çalıştığı, Limango'da iade oranının yüzde 2'lerde olduğu, Iştcell ile yakın zamanda yapacakları kampanya, geçen yıla oranla cirolarının 10 katı artması ve Türk kullanıcılarının özel alışveriş ve fırsatlara ilgisiydi. Bunlar dışında, genel olarak tüm konferansların en sıcak konularından biri sosyal medya ve 2011 yılının getirecekleri idi.

Webrazzi Summit sonrası başka konferanslara gitmek yerine, öğrendiklerimi sindirsem iyi olacak galiba.