Donanim 02 ARALIK 2008 / 07:39

E-fatura’nın adı var, kendi yok!

E-fatura hizmetini ilk duyduğumda yaşasın dedim kendi kendime doğaya benim de bir katkım olacak, ama yanılmışım.

E-fatura hizmetini ilk duyduğumda yaşasın dedim kendi kendime doğaya benim de bir katkım olacak, ama yanılmışım.

Bu sefer haftanın kullanıcı şikâyeti ben denizden geliyor efendim. Hep sizden gelecekleri yazacak değiliz ya bir kullanıcı olarak ben de mağdur edilebiliyorum aşağıda okuyacağınız üzere.


Konumuz Türk Telekom’un verdiğini iddia ettiği E-fatura hizmeti. Öncelikle nasıl bir hizmet E-fatura buna bakalım. Türk Telekom’dan sabit hattınız varsa mutlaka kâğıt bir fatura alıyorsunuzdur her ay. İşte bu kâğıt faturadan kurtulmak ve doğaya biraz daha destek olabilmek adına Türk Telekom’a internet üzerinden ya da telefon ile başvuruyorsunuz. Ben internet tarafını anlatmak istiyorum zira çalışmayan da o.


Neyse TT’nin web sitesine giriyorsunuz. E-fatura sekmesinde ilgili alanları doldurmaya başlıyorsunuz. Burası en zorlu kısım burayı geçtiniz mi iş memurların vakit durumuna kalıyor. Neden mi? Arz edeyim efendim. Siteye isim, telefon bilgilerinizi girdiniz. Elinize sağlık, sonra size aktivasyon için gönderilecek e-posta için geçerli bir e-posta adresi girdiniz, harika. Aktivasyondan sonra evde olduğunuz saatleri belirleyip seçtiniz, muhteşem. Tabii gece yarısını seçmeyin. Olur da TT memurlarının aklına gelirsiniz gecenin bir yarısı aramasınlar sizi. Tüm bunları yaptıktan sonra güvenlik kodunu girip, tüm bunları kabul ettikten sonra göndere bastınız. Normalde olması gereken talebinizin alındığına dair bir ileti almak, e-posta adresinizi kontrol etmek ve aktivasyonunuzu başlatmak, TT yetkililerinin aramasını beklemektir. Bu arada E-fatura talep ettiğiniz telefondan aranma zarureti olduğu için mutlaka evde olduğunuz saatleri seçmenizi salık veriyorum gerçi bir aydır pek arayan soran yok ama adamlar yoğun çalışıyor tabii!


İlk sıkıntı yaşayacağınız yer burası daha doğrusu benim ilk sıkıntı yaşadığım demeliyim. Zira başka örnekler var mı bilmiyorum. Bu uzun uzun anlattığım işlemi tam bir haftada gerçekleştirebildim. Her denememde “Sistemde bir hata oluştu, daha sonra tekrar deneyin” gibi bir mesaj aldım. İnternete alternatif bir operatörle bağlandığım için mi acaba sistem bana arıza çıkarıyor diye düşündüm ama sonra kovdum içindeki şeytanı, yok daha neler!


Eh yakalamışken sorunlu sistemi uğraşmamak olmaz dedim. Ama evden bütün denemelerimde olumsuz sonuç aldım. Pes ettim mi, tabii ki hayır. Bir gün erken saatlerde geldiğim ofisteki bilgisayarımdan aynı işlemleri yaptım ve bu defa oldu. Evet evet sitedeki sorun nihayet çözülmüştü ve başvurum alındı. Aktivasyon e-postası gönderildi, yani benim ben olduğum ispatlandı, artık E-fatura için önümde engel kalmamıştı.


Peki sonra mı ne oldu? Ne olsun hala kâğıt fatura alıyorum!!!