Donanim 09 TEMMUZ 2010 / 06:52

Devir, yeni nesil marka yönetimi devri!

Yeni nesil marka yönetimi, sosyal ağlarla gelişecek.

Yeni nesil marka yönetimi, sosyal ağlarla gelişecek.

Pazarlama konusunda hepimiz biliriz ki marka yönetimi, en önemli noktalardan birini oluşturur. Doğru bir marka yönetimi içinse zamanın değerlerine ve eğilimlerine uygun etkili pazarlama stratejileri üretebilmeniz gerekir. İçinde araştırma ve geliştirme, üretim, lojistik ve iş geliştirme, pazarlama ve finans gibi çok önemli başlıkları bir araya getiren bir kavram olarak marka yönetimi, sanıldığı kadar kolay da değildir. Hele de bugün geldiğimiz nokta düşünüldüğünde....

Web 2.0 sürecini yaşayan, sosyal ağların hakim olduğu günümüz dünyasında, marka yönetimi de bilinen bakış açılarından sıyrılmak zorunda olmanın sancılarını yaşıyor. Çünkü yeni dünyanın değerleri ve eğilimlerine uyum gösterme zamanı gelen markalar için artık yeni dinamikler, yeni kriterler var. Yıllardır en etkili mecra olarak görülen televizyon reklamlarından daha etkili alternatifler gündemde. Çünkü artık sosyal ağlarda herhangi bir kişinin bir ürünle ilgili yaptığı yoruma televizyon reklamlarından daha fazla önem verilmeye başlanan bir dünya, karşımızdaki.

Bu nedenle de bir çok marka için başta Facebook olmak üzere sosyal ağlar, artık bir çok faaliyetlerini konumlandırabilecekleri birer araç. Sosyal ağların ulaştığı kitlenin büyüklüğü ve etkisi düşünüldüğünde de bunu anlamak zor değil tabii. Facebakers'ın son verilerine göre 123,4 milyon üye sayısıyla ABD'nin başı çektiği ve Türkiye'nin 21 milyonu geçen üye sayısıyla dördüncü olduğu Facebook, dünyada 430 milyon civarında bir üye sayısına ulaşmış durumda.

Marka yönetimi de bu gerçekle, pek çok kişiye göre dönüşüm süreci yaşıyor. Facebook Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Blake Chandlee'a göre de gelinen noktada marka yönetiminden topluluk yönetimine geçilen farklı bir süreç yaşanıyor.

Markaların da artık kendilerini sosyal medyada yönetebilecek uzmanlara ihtiyaç duyduğu bu süreçte görünen o ki, bu yeni dünyaya uyum sağlayacak, farklı bakış açıları oluşturabilecek uzmanlar ‘Sosyal medya marka yöneticisi' sıfatıyla yeni nesil marka yönetiminin temsilcisi olarak sahnede yerlerini alacak.