Donanim 10 HAZİRAN 2009 / 07:36

D-SLR Dosyası: Bölüm 3

Dosyamızın üçüncü bölümünde D-SLR sınıfı makinelerin kimlere hitap ettiğini sorguluyoruz.

Dosyamızın üçüncü bölümünde D-SLR sınıfı makinelerin kimlere hitap ettiğini sorguluyoruz.


D-SLR sınıfı makineler, kompakt makinelerle kıyaslandığında daha sofistike özelliklere sahipler. Bu da aslında bu makinelere eğilecek kesimin biraz fotoğraf işine meraklı olmasını gerektiriyor.


Peki kimler kendini D-SLR makinelerin hedef kitlesinde görmeli, bu sınıf bir cihaz almayı düşünmeli? Sony DSLR Ürün Sorumlusu Erdem Selçuk, bu konuda tüketicileri iki sınıfa ayırıyor: Birincisi profesyonel fotoğrafçılar, yani profesyonel yaşamları/kariyerleri gereği DSLR'yi tercih eden kullanıcılar. Selçuk, "Bu tarz kullanıcılar genelde zaten en az bir D-SLR modeline ve çeşitli lens ve aksesuarlara sahiptir. Bu kişiler makine değiştirmek yerine daha çok lens ve aksesuarlarına yatırım yaparlar" diyor. Bu sınıfa giren kullanıcıları da moda fotoğrafçıları, reklam fotoğrafçıları, doğa fotoğrafçıları, haber/dergi fotoğrafçıları ve etkinlik fotoğrafçıları olarak sıralıyor.


Selçuk'un ayırdığı ikinci hedef kitle ise amatör fotoğrafçılar. Yani kompakt fotoğraf makinelerinden daha fazla performans isteyen ve bu yüzden DSLR'ye geçiş yapan kitle.


D-SLR pazarının büyümesine en çok bu segmentin katkıda bulunduğunu belirten Selçuk, "Özellikle 18-35 yaş arası kitle artık dijital fotoğraf makinelerinden aldıkları performansın üstünde bir arayış içerisinde. Bu kitlenin Daha detaylı, daha net ve yaratıcılıkları daha iyi ortaya koyabilecekleri fotoğraflar için en ideal makine D-SLR'dir. D-SLR fotoğraf makinelerinin çok daha hafif ve kolay kullanımlı olması ve satış yerlerinin gittikçe yaygınlaşmasıyla bu kitle gittikçe büyüyor. Bu kitlenin önde gelen alt grupları fotoğrafçılığa meraklı gençler, üniversite öğrencileri, genç profesyoneller, yeni evliler ve yeni çocuk sahibi olanlardır" sözleriyle ihtiyacı özetliyor.


Seçenekler ve Fiyatlar Uygun Hale Geldi


Zoom İthalat Şirket Ortağı Jirayr Gamsaragan, günümüzde fotoğraf makinesi üreticilerinin hemen her tüketici grubunun alabileceği fiyat düzeyinde çok sayıda modeli piyasaya sunduğunu ve ödeme kolaylığı sağladıklarını söylüyor. Gamsaragan, "İki etkenin birleşmesi, ülkemizde D-SLR fotoğraf makinesi kullanımını önceki döneme göre büyük ölçüde artırdı. Aynı nedenle dijital D-SLR fotoğraf makinesine her tüketici grubundan talep geliyor" diyor.


Canon Eurasia Ürün İş Geliştirme Müdürü Tunca Rodoplu da, D-SLR fotoğraf makinelerinin çok farklı gelir gruplarına hitap edebildiğini ve bu nedenle herkesin tercih edebileceği konuma geldiğini söylüyor. Ayrıca bu pazarın gelişmesinde kendileri de önemli bir çaba gösterdiklerini belirtiyor.


Olympus Türkiye Direktörü Ali Demirtel'in bu konudaki görüşüyse şöyle: "Ürünlerimizde giriş seviyesinden profesyonel seviyeye kadar geniş bir yelpaze mevcut. Giriş seviyesindeki modellerimiz kompakt modelden geçiş yapan kullanıcılar tarafından kullanılırken, E-3 gibi modellerimiz savaş muhabirleri ve profesyonel moda fotoğrafçıları tarafından tercih ediliyor."


Yarın: Analogdan Dijitale Geçişte Objektifte Neler Değişti?