Donanim 06 NİSAN 2009 / 10:41

Çok karışık hareketler bunlar!

İnatla bilişim pazarının tüketici boyutunda olan bitenleri yazmaktan kaçınmama rağmen yine de dayanamadım.

İnatla bilişim pazarının tüketici boyutunda olan bitenleri yazmaktan kaçınmama rağmen yine de dayanamadım.

Ben de bir tüketiciyim; yüksek teknoloji kullanıcısı değil, fazla beklentisi olmayan, orta düzey bir kullanıcı. Pazarın çoğunluğunu orta düzey tüketicinin oluşturduğunu düşünürsek benim duygu, düşünce ve davranışlarım belki pek çok tüketicininkiyle aynı olacaktır.


Operatörler hemen her gün yeni bir kampanya düzenliyor. Telekom hizmetlerindeki bilgi, mesaj ve kampanya kirliliğinden bıkmış bir tüketici olarak neredeyse tepkilerimi sıfıra indirdim. Beni artık kolay kolay hiç bir kampanya ilgilendirmiyor. Birkaç kez yeni kampanyaları denedim ancak bir süre sonra diğer hizmetlerden yüksek ücret alındığını gördüğümde yine bana göre sade, basit, anlaşılır ilk tarifeme geri döndüm.


Öyle çok kampanya var ki bir süre sonra tüketici bu kampanyalardan bunalıyor ve hiçbirşey seçmemeyi tercih ediyor. Sizi arayan ve yeni tarifesini tanıtan müşteri temsilcisi, herhalde kendisine satış hedefi verilmiş olmalı ki aylık ortalama konuşma davranışlarımı dikkate almadan bana daha çok konuşmamı sağlayacak paketleri öneriyor. Halbuki benim ortalama konuşma performansım ortada. Bu arada, sabit numarayı arayacaksam sabit telefondan, mobil telefonu arayacaksam mobil telefondan konuşmayı tercih ediyorum. Bu basit davranış, gerçekten de ekonomik bir konuşma sağlıyor.


Evimde ADSL kullanıcısıyım ve neden 29,90 lira ödediğimi anlamıyorum. Ortalıkta bir dolu 14,90 liraya ADSL kampanyası varken ben neden iki katı ödüyorum? Kolayı var, sen de o kampanyaya geç diyeceksiniz. Ya da eski internet aboneliğini iptal et, yenisini 14.90'a başlat diyeceksiniz. Uğraşmak istemiyorum.


KDV indirimi öncesi fiyatına baktığım bir iPod, indirim sonrasında baktığımda yine aynı fiyata satılıyordu. Nedenini sorduğumda kur farkından dolayı olduğunu söylediler. KDV indiriminin adı varken kendisinin olmaması, bir tüketici olarak beni rahatsız etti doğrusunu isterseniz. Bu arada KDV indirimi sonrası, mağazaların bazılarının ‘nasıl olsa KDV indirimi geldi' deyip kampanyalı fiyatlardan satışlarına son verdiklerini de duyuyoruz. Böylece tüketici yine KDV indirimini hissedememiş oluyor.


Ortalık kampanya ve indirim bolluğundan öyle karışık ki, kazanan kim kaybeden kim belli değil. Sırada 3G, şehir içi ALO, WiMAX gibi uygulamalar var. Görünen o ki kafamız daha da karışmaya devam edecek.