Donanim 28 OCAK 2011 / 11:18

Cisco araştırmasına göre tüketici istiyor ki mağazalarda teknoloji olsun

Veri ağları konusunda uzman olan Cisco, küresel perakende pazarlama ekibi ve İnternet İş Çözümleri Grubu (IBSG) işbirliğiyle ABD ve İngiltere’den tüketicilerle yeni alışveriş eğilimlerine yönelik olarak yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını açıkladı.



Araştırma, perakendecilerin büyümeyi sağlamak ve marka bilinirliğini artırmak için web ve mağaza içi deneyimleri birleştirerek yeni bir alışveriş deneyimi yaratmaları ve bununla teknoloji meraklısı müşterilerine ulaşmaları gerektiğini ortaya koydu.



Bu yeni alışveriş deneyimi fiziksel ve sanal dünyaların en iyi özelliklerini bir araya getirerek müşterilere hem web ortamlarındaki kadar rahat ve pratik bir şekilde bilgiye ulaşma, hem de ürünlere dokunma şansını sunuyor. Bu tür bir deneyimi sunmak isteyen perakendeciler, dijital ekranlar, videolar, sosyal ağ teknolojileri ve Wi-Fi ağları kullanarak müşterilerinin sürekli bağlı kalmasını sağlayabiliyor.





Tüketicilerin yarısı en iyi fiyatı teknolojiyle buluyor



Cisco’nun ABD ve İngiltere’den 1000 kullanıcı ile anket yöntemi kullanarak yaptığı araştırmada tüketicilerin alışverişte teknolojiden nasıl yararlandığı ve mağazada teknoloji deneyimine nasıl baktığı sorgulandı. Buna göre, tüketicilerin yüzde 50’si en iyi fiyatı bulmak için teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanmaya devam edeceğini söyledi.



Teknolojiye meraklı müşteriler ise iki ayrı profilde inceleniyor: Genel nüfusun yüzde 56’sına tekabül eden hesabını bilenler ve çoğunluğu Y Kuşağı olmak üzere nüfusun 11’ine tekabül eden alışveriş tutkunları. Hesabını bilenler satın alma kararlarını desteklemek üzere web üzerinden bilgi toplarken, alışveriş tutkunları mümkün olan en düşük fiyatı bulmak için web’i ve akıllı telefonları kullanıyor. En çok ilgiyi alışveriş tutkunları çekerken, sayıca daha fazla olan hesabını bilen grup perakendecilerin gelirlerine ve kârlılıklarına daha fazla katkı sağlıyor.



Teknolojinin de etkisiyle şekillenen yeni müşteri davranışlarına göre alışverişte teknolojinin kullanım nedenleri şöyle:



• Yüzde 60’ı en düşük fiyata ulaşmak için,

• Yüzde 47’si zamandan tasarruf etmek için,

• Yüzde 26’sı en iyi seçimi yapmak için,

• Yüzde 25’i en kaliteli ürünü bulmak için,

• Yüzde 60’ı en iyi bilgi kaynağı olarak gördükleri yakınlarıyla iletişimde kalmak için.



Tüketicilerin çoğunluğu mağazadaki satış görevlileriyle konuşmak yerine online araştırma yapmayı tercih ediyor. Üçte biri perakendecilerin Facebook sayfasına ve kupon sitelerine bakıyor. Dörtte biri ise Groupon gibi web tabanlı alışveriş sitelerini kullanıyor.