Donanim 15 EYLÜL 2008 / 10:51

Bilişimcilere bol kalori yaramıyor

Bilişim sektöründe çalışanların özellikle kalori dengelerine dikkat etmeleri gerekiyor.

Bilişim sektöründe çalışanların özellikle kalori dengelerine dikkat etmeleri gerekiyor.


Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Diyetisyen Yeşim Çelik'in verdiği bilgilere göre aralarında bilişimcilerin de olduğu kalori harcaması daha düşük olan grup çalışanlarının kalori alımlarının da düşük olması gerekiyor. Az az, sık sık beslenerek günlük almaları gereken kalori miktarını tamamlamaları daha uygun. Öğle yemeği şirkette servis yapılıyorsa karbonhidratlı, ağır gıdalar yerine hafif ve düşük kalorili yemekler tercih edilmeli. Özellikle salata ve protein içeren bir besin kişiyi uzun süre tok tutacak, atıştırmaları engelleyecek ve öğleden sonra daha verimli çalışmayı sağlıyor. Çay, kahve, meşrubat tarzı içecekleri tüketmek yerine masalarına bir sürahi su almaları ve bol bol tüketmeleri gerekiyor. Çay ve kahve yerine ise bitki çayları tercih edilmeli. Özellikle stresi azalttığı için rezene, bağışıklık sistemi içinse adaçayı, ıhlamur öneriliyor. Hareketin azalmasına bağlı olarak oluşabilecek kabızlık problemi için posa ve sıvı alımlarını arttırmak gerekiyor. 


Çok sık seyahat edenler yanlarında pratik besinler taşımalı. Düzensiz öğün alışkanlığı, egzersize zaman ayıramama, dengeli beslenme güçlüğü, saat farkı kaynaklı öğün düzensizliği, su tüketiminde eksiklik gibi problemlerin sık yaşandığı gazeteciler ya da uluslararası ticaretle uğraşan kişiler yanlarında metabolizmayı hızlandırmak ve yeterli beslenebilmek için 2 - 3 saatte bir tüketebilecekleri besinler taşıyabilirler. Yağsız kraker ile ayran, kuru kayısı, ceviz veya badem, 1 meyve, 1 avuç leblebi, yarım simit ile peynir, yağsız tost ve ayran her yerde bulabilecek ve taşınabilecek pratik besinler. Sık seyahat etmek zorunda olan kişiler kilolarını korumak ve sağlıklı beslenmek için az ve sık yemek zorundalar. Uzun toplantılar kilo alımına neden oluyor. Bu şekilde çalışanlar uzun süre hareketsiz kalacakları için kalori alımına dikkat edilmelidir. Hareketsizlik sebebiyle kilo alımında artış görünen bu grup çalışanlarının posa açısından zengin, sindirimi kolay, kalori içeriği düşük besinleri tercih etmeleri gerekiyor.