Donanim 25 OCAK 2011 / 12:14

Ayda bir kez internetten alışveriş yapıyoruz

MasterIndex araştırması sonuçlarına göre yüzde 76’mız internette hiç alışveriş yapmazken, online alışveriş yapanlar ise ayda bir kez bunu gerçekleştiriyor. En fazla satın alınan ürünler ise elektronik eşya ve uçak bileti olarak sıralanıyor.MasterCard tarafından her sene 11 il merkezinde yapılan MasterIndex araştırmasının sonuçları ortaya çıktı.



Sonuçlara göre internet üzerinden ortalama ayda 1 kez alışveriş yapıyoruz. Kadınların erkeklere göre alışveriş yapma oranı daha düşük olurken, internet üzerinden en fazla alışveriş yapan kesim ayda ortalama 2 kere olmak üzere orta ve düşük gelir grupları olarak öne çıkıyor.



Öte yandan 15 – 19 yaş grubu ayda ortalama 4 kere ve 20 – 24 yaş grubu ayda ortalama 2 kere alışveriş için internete uğruyor.Yüzde 76’mız ise internette hiç alışveriş yapmıyor.



Fiyat avantajı ve zaman tasarrufu online alışverişi çekici kılarken, görmeden ürün almak istemeyen ve işlemi güvensiz bulanlar internetten alışveriş yapmaya pek yanaşmıyor



Online alışverişi tercih edenler neden olarak yüzde 42 oranla fiyat avantajı, yüzde 36 ile evden çıkmadan alışveriş rahatlığı, yüzde 35 ile zaman tasarrufu, yüzde 23 ile ürün ve fiyat karşılaştırma olanağı gibi avantajları sıraladı. Araştırma sonuçları erkeklerin zamandan tasarruf etmek için, kadınların ise Türkiye’de bulunmayan ürünleri almak için internetten alışveriş yaptığını gösteriyor.



Kredi kartı ile internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmeyenlere bunun nedeni sorulduğunda, yüzde 28’lik kesim görüp denemeden ürün almak istememe, yüzde 25 kredi kartı bilgisi vermeyi güvenli bulmama, yüzde 23 internet erişiminin olmaması, yüzde 20 teslim edilecek ürünün doğruluğuna / kalitesine güvenmeme sebeplerini gösteriyor



İnternetten en çok elektronik eşya ve uçak bileti alıyoruz



Masterindex araştırmasında, internetten kredi kartıyla alışveriş yapanlara en çok ne tür ürün ve hizmetleri satın aldıkları sorulduğunda yüzde 40 elektronik eşya / bilgisayar, yüzde 31 uçak bileti / tur / seyahat rezervasyonları, yüzde 29 cep telefonu / aksesuarları, yüzde 24 yemek ve içecek, yüzde 18 ise giysi / hazır giyim aldığını belirtiyor.



İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yüzde 79’u kredi kartı ile ödeniyor.



Sanal alışverişlerde tercih Türk siteleri



Sanal alışverişçilerin yüzde 51’i alışverişlerini mutlaka Türk sitelerinden yapıyor. Yüzde 3’lük kesim sadece yabancı siteleri tercih ederken, yüzde 46 ise yerli veya yabancı sitelerin fark etmediğini söylüyor.