Donanim 18 AĞUSTOS 2009 / 04:43

Al, Seyret, Batır…

Yap-İşlet-Devret modeli Facebook’un FriendFeed’i almasıyla “Al-Seyret-Batır”a döndü!

Yap-İşlet-Devret modeli Facebook’un FriendFeed’i almasıyla “Al-Seyret-Batır”a döndü!

Sosyal ağlar hayatımıza girdi gireli bazı kavramlar da hızla değişiyor. Hızlı büyüyen oluşumlar birbirine tehdit unsuru oluşturmaya başlar başlamaz büyük balık-küçük balık masalı devreye giriyor ve hoop bir marka daha yok oluyor, yok olmaya zorlanıyor.

Medyadan takip etmişsinizdir. Geçtiğimiz haftanın büyük balığı Facebook, yeni yeni palazlanan ancak çok hızlı gelişen FriendFeed'i satın aldı. Dördü kurucu olmak üzere toplam 12 kişilik bir kadrosu olan FriendFeed'e gelen teklif öylesine cazip ki aralarında FriendFeed'in kurucusu Bret Taylor'ın da yer aldığı 4 kurucu ortak Facebook'ta mühendis olarak çalışmayı kabul etmiş.

Büyük denizin küçük balığı olmak daha tatlı gelmiş demek kendilerine. Serbest piyasa ekonomisinde hiç kimseye neden yaptın gibi bir soru yöneltilemez elbette. Ancak bu kadar hızlı büyüyen bir markayı bu kadar hızlı gözden çıkarmanın ardındaki maddi hırsları anlamak için de kâhin olmaya gerek yok.

Bu arada satışla birlikte FriendFeed'in kadrosu da en aza indirildi. Peki, biz bunu nereden mi öğrendik? Tabii ki yine FirendFeed'den. FriendFeed çalışanları satış ertesinde yaşadıklarını kendi feedlerinde (besleme) gün boyu takipçilerine duyurdular. Tam da FriendFeed ruhuna uygun bir şekilde hem de. Ama günün sonunda yeni model devreye girmişti. Al-Seyret-Batır. Yoksa şöyle mi demeli: Yarat-Sat-Para say!

İyi bir hafta geçirmeniz dileğiyle...