Dizüstü 22 NİSAN 2013 / 12:55

Türkiye'de tablet satışları 150-300 TL aralığına oturdu

Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, tablet satışlarının yüzde 55’ini 150-300 TL arasındaki ucuz tabletlerin oluşturduğuna dikkat çekti. 



Hız, kolay kullanım ve taşınabilirlik gibi özellikleriyle son dönem tüketici elektroniğinin gözdesi haline gelen tabletlere olan ilgi günden güne artıyor. Tablet üreticisi 20’den fazla marka, 100’ü aşkın farklı modeliyle kıyasıya bir rekabet içinde. Piyasada 150 TL’den 1.500 TL’ye kadar farklı fiyat aralıklarına hitap eden tabletler bulmak mümkün.

Tablet kullanımının geniş bir ölçekte yaygınlaştığına dikkat çeken Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, satışların yüzde 70’inin teknoloji marketlerinde gerçekleştiğini belirtti.

2012 yılının ilk çeyreğinde teknoloji marketlerinde satılan tablet sayısının ayda yaklaşık 6 bin 500 adet olduğunu belirten Erdemir, “2013’ün Ocak ayına geldiğimize bu rakamın 81 bini geçtiğini görüyoruz. Bu, bir yılda 13 kat büyümeye işaret ediyor. Yeni teknolojilerin büyüme seyirlerinde bu tip rakamlar normal kabul edilse de, tabletlerin bu derece büyümesinde en önemli etken kullanıcıların bu teknolojiyi çok çabuk kabul etmesi ve benimsemesi oldu” diye konuştu.

Tablette ucuza rağbet var

Üst ve alt segment olarak ikiye ayrılan tablet pazarında tüketicilerin farklı beklentileri bulunduğunu belirten Erdemir, “Üst segment ürünlerde genellikle tasarım, işletim sistemi, ekran kalitesi, sistem hızı, hafıza kapasitesi gibi detaylar incelenerek seçim yapılıyor. Alt segmentte ise daha çok fiyat bazlı ayrım yapılıyor. Bu segmentte, fiyat düzeyi ortalama 150-500 TL olan 20’ye yakın marka, farklı modelleriyle rekabet ediyor. Bizim de tablet satışlarımızın adetsel bazda yüzde 55’ini 150-300 TL arasındaki ucuz tabletler oluşturuyor" dedi.

Erdemir'e göre özellikle aileler, çocuklarının kullanımı için fiyatı düşük tabletleri almayı tercih ediyor. Çocukların bu ürünlere hasar verme olasılığının yüksek olması nedeniyle, anne babalar Z kuşağı da denilen internet kuşağının taleplerini mümkün olan en az zararla karşılamaya çalışıyorlar.

Akıllı telefonların modem olarak kullanabilmesi ve cep telefonu hattı için alınan internet paketlerinin bu sayede tabletlere aktarılabilmesi nedeniyle tüketicilerin büyük çoğunluğu tabletlerde 3G özelliğinin bulunmasına çok önem vermiyorlar.

Tablet satışları dizüstünü etkiliyor

Son dönemde gerçekleşen tablet satışlarının dizüstü bilgisayar satışlarını etkilemeye başladığını kaydeden Erdemir, “Yeni çıkan ince ve hafif ultrabook ürünleri bu durumdan etkilenmiyor diyebiliriz. Hatta ultrabookların fiyatları düştükçe, tabletlerin dizüstü bilgisayarlar üzerindeki etkisini de tolare edecektir. Tabletler, dizüstü ve masaüstü bilgisayarların yerini pek çok açıdan şu an için tutamasa da hız, hafiflik ve kolay kullanım özelliklerinden ötürü, özellikle kısa süreli internet gezinmelerinin ve sosyal medya takibinin vazgeçilmez aracı oldu” diye konuştu.