Datacenter Dynamics 14 KASIM 2012 / 14:42

Önümüzdeki 5 yıl içinde veri merkezlerinde neler değişecek?

Uptime Enstitüsü Başkanı Philip Collerton, DatacenterDynamics Converged konferansında veri merkezlerinde yön veren teknolojilerin önümüzdeki 5 yılda yaşayacağı değişime ışık tutacak. 



Uptime Enstitüsü Başkanı Philip Collerton, DatacenterDynamics Converged İstanbul etkinliğinde CIO’lar üzerinde gerçekleştirdikleri anketin sonuçlarını paylaşarak önümüzdeki 5 yıl içinde veri merkezlerini en çok zorlayacak konulara ışık tutacak. Collerton, aynı zamanda 2007 yılında yapılan benzer bir araştırmanın sonuçlarını ve bu sonuçların gerçeğe dönüşümü değerlendirerek aradaki ilişkiyi ortaya koyacak.

Collerton’un bu bağlamda ele alacağı başlıklar arasında karar süreçleri, eğitim, kaynak, teknoloji ve kullanılacak araçlar yer alıyor. Gelecek yıllara damgasını vuracak teknolojiler arasında ise genel ve özel bulutun gelişimi, veri merkezi altyapısı yönetimi, modüler çözümler ve alternatif enerji kaynakları bulunuyor.

Aşırı beklentiler gereksiz karmaşaya sebep oluyor

Kurumsal veri merkezlerinin gelişimiyle BT ve diğer birimler arasında karar verme mekanizmaları ve operasyonel - finansal süreçler açısından birlikteliğin arttığı görülüyor. Ayrıca farklı konumlarda sunucu barındırma hizmetleri ve bulut tabanlı IaaS (servis olarak altyapı) çözümleri sayesinde yer, güç, soğutma ve ağ erişimi sorun olmaktan çıkıyor.

Kurumların kendi veri merkezlerini oluşturmak veya bu işi dışkaynak hizmetlerine devretmek konusundaki tercihlerini ise kurgulanacak iş modeli, finansal kaynaklar ve pazara ulaşma hızı beklentisi şekillendiriyor.

Collerton’a göre veri merkezi tasarımında en çok yapılan hata ise Tier 2 veri merkezinin yeterli olacağı koşullarda Tier 4 veri merkezi kurulması. Collerton, bu yaklaşımın veri merkezlerinde gereksiz masraf ve karmaşaya yol açtığını söylüyor.

Bu işi yapmanın en iyi yolu ise deneyimli mühendislerden oluşan bir danışma grubu eşliğinde proje öncesinde ihtiyaçları şekillendirmek ve alınan kararlara sadık kalmak.