Datacenter Dynamics 03 ARALIK 2013 / 10:36

Mobil cihazların yaygınlaşması veri depolamaya olan ihtiyacı artırıyor

“IPTV gibi projeler, büyük şirketlerin sürekli ve yoğun veri analizi ihtiyaçlarından dolayı daha fazla veri depolama ve işleme kapasiteleri için talepler artıyor; bu da yeni veri merkezi alanlarına duyulan ihtiyacı artırıyor.”

ARTronic Genel Müdür Yardımcısı E. Yüksel Erdoğan’a dünyada veri merkezlerinin gelişimi, bu gelişimin Türkiye’ye yansıması ve yeni veri merkezi kurulurken ya da seçilirken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar ile ilgili sorular yönelttik.



Dünyada veri merkezlerinin gelişimi nasıl bir eğilim izliyor?

Akıllı mobil cihazların hızla yaygınlaşmasına paralel olarak, uluslararası veri şirketleri pazarı da hızla yükselişe geçti ve önem kazandı. IPTV gibi projeler, büyük şirketlerin sürekli ve yoğun veri analizi ihtiyaçlarından dolayı daha fazla veri depolama ve işleme kapasiteleri için talepler artıyor; bu da yeni veri merkezi alanlarına duyulan ihtiyacı artırıyor.

Bu gelişimlerin Türkiye'ye yansımasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’deki Bilgi ve İletişim Teknolojileri pazarı dünyadakine paralel olarak büyümeye devam ediyor. Akıllı telefon kullanımındaki artış, veri kullanımının ve dolayısı ile bu tür servislere olan ihtiyaç artışının kaçınılmaz olduğunun önemli bir göstergesi. Türkiye de veri merkezleri, hizmetlerine bir yandan web barındırma veya “co-location” şeklinde devam ederken, bir yandan da bulut servisleri sağlama seklinde bir hareket başladı. Servis sağlayıcı firmalar, alternatif gelir kaynaklarını geliştirmek için veri merkezlerinde farklı hizmetler sunmaya başladılar ya da ileride vermeyi planlıyorlar.

Veri Merkezi stratejilerini oluşturulurken kurum ve şirketler ne tür konulara dikkat etmeli?

Şirketler, kendi veri merkezi stratejilerini oluştururken, öncelikle modüler ve yedekli bir yapı oluşturulmalıdır. Bu yatırımı korumak ve büyümeyi planlı şekilde yapabilmek için temel şartlardandır. Ayrıca uygulamalar ve kullanılan alt yapı, günümüzde konuştuğumuz, bulut bilişim, mobil uygulamalar, büyük veri ve sosyal medya uygulamalarına açık olmalıdır. Bu tür servisleri kolaylıkla sunabilmelidirler.

Müşterilerinize hangi hizmet ve çözümleri sunuyorsunuz?

ARTronic olarak, Türkiye’de finanstan kamuya, uluslararası hava meydanlarından rafinerilere kadar bir çok sektörün lider kuruluşlarının sistemlerini, sunduğumuz 1 kVA’dan 8000 kVA’a kadar güç çözümlerimiz ile kesintisiz ve güvende çalışmasını sağlarken, Türkiye’de 50’yi aşkın Bölge Teknik Servis Merkezi ile 7/24 hizmet veriyoruz. 45 ülkeye de Kesintisiz Güç Kaynakları, Inverter ve Doğrultucu grupları ihracatımızı sürdürüyoruz. KGK konusunda Huawei’nin dağıtıcılığını yürütüyoruz.

Sunduğunuz bu çözümlerin farklılıkları ve kurumlara sağladığı avantajlar konusunda bilgi verebilir misiniz?

ARTronic ve Huawei olarak, biz de Türk Bilişim ve İletişim Teknolojileri pazarında, yeni teknolojiler ve hizmet kalitemiz ile yerimizi aldık. Bu faaliyetlerimizde öne çıkan ilk hedefimiz; müşteri tarafında farkındalık ve değer yaratmak ve bu sayede kendi farklılığımızı ortaya koymak; yeni müşteriler edinirken, mevcut müşteri potansiyelimizi de müşteri memnuniyeti ile korumak.