Bilişim 29 NİSAN 2016 / 11:24

YouTube reklamlar konusunda geri adım atmıyor

YouTube, kullanıcıların videoların başında yer alan reklamları geçmelerini engellemeye hazırlanıyor.

Mobil cihazlar ve dijital reklam akımı ile birlikte şirketlerin gelir modelleri de değişiyor. Dijitalleşen dünyada değişen iş modellerine karşı üretilen akımlar da aynı hızla gelişince bu fikirlerin çatışması da kaçınılmaz bir hal alıyor. Videolarda yayınlanan reklamlarla üzerinde hatrı sayılır gelir elde eden YouTube gibi şirketlerin, bu tabloyu bozmamak adına yaptıkları hamlelere bir yenisi daha eklendi.

Daha önce ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri'nde kullanıma açılan YouTube Red ile kullanıcılar, belirli bir ücret karşılığında üyelik sistemine dahil olurlarken bu sayede videoların başında ve ortasında çıkan reklamlarla maruz kalmayabiliyorlar. Bunun yetinmeye YouTube, yeni bir hamle yaparak videoların başında yer alan 6 saniyelik videoları kullanıcılar için zorunlu hale getirdi. 

Özellikle YouTube üzerinden müzik dinleyecek kullanıcıların canını sıkacak olan gelişmeye ne gibi tepkiler geleceğini kestirmek de çok zor değil. Daha önce bu tarz zorlamalara karşı Adblocker gibi uygulamalar geliştiren kullanıcıların, reklamlara maruz kalmamak için ne gibi bir strateji belirleyeceklerini ise zaman gösterecek.