Bilişim 19 EKİM 2012 / 12:00

Vodafone Türkiye: "Mobil telefon yaşam formu haline geldi

Vodafone Türkiye platin ana sponsorluğunda düzenlenen Digital Age Summit 2012’de açılış konuşmasını Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi ve Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci gerçekleştirdi.



Platin ana sponsorluğunu Vodafone Türkiye’nin üstlendiği, DigitalAge tarafından altıncı kez düzenlenen Digital Age Summit 2012, bu yıl da birbirinden iddialı konuşmacıları katılımcılarla buluşturdu. “Dijital Yaratıcılık” temasıyla Four Seasons Bosphorus Hotel’de düzenlenen Digital Age Summit’te sosyal medya ve dijital pazarlama stratejileri tüm detaylarıyla masaya yatırıldı.

Digital Age Summit’in açılış konuşmasını yapan Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi ve Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci, bugün dünyada 5,9 milyar insanın mobil telefon kullandığını ve bunun 1,1 milyar adedinin akıllı telefon olduğunu belirterek şunları söyledi:

“Bu rakam, mobil telefonun bir yaşam formu haline gelmesi bakımından oldukça çarpıcı. Üstelik internet bağlantılı mobil cihaz adedinin 2016’ya kadar 10 milyarı geçmesi bekleniyor. Yine 2016 yılında mobil veri trafiğinin 130 eksabayta ulaşması öngörülüyor. Bu 33 milyar DVD, 813 katrilyon kısa mesaj anlamına geliyor. Yani 4 yıl içinde 7,3 milyar olması öngörülen dünya nüfusundan 3 milyar adet fazla internet bağlantılı mobil cihaz olacak. Bu noktada bizler mobil iletişim sektörünün ne denli stratejik görevler ile hem bugününü hem de yarınını planlamak durumunda olduğunun farkındayız. Diğer bir deyişle ‘dijital çağ bizden ne bekliyor’ sorusunun yanıtını detayları ile biliyoruz.”

“Abone bazında akıllı cihaz penetrasyonumuz ve veri trafiğimiz iki kat artış gösterdi”

Vodafone olarak dünyanın farklı coğrafyalarında edindikleri tecrübe ve bilgi birikimini Türkiye’ye yansıttıklarını, müşterilerinin ihtiyaçları karşılayacak, hayatlarını kolaylaştıracak ürün ve hizmetler geliştirdiklerini ifade eden Gizem Keçeci, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Mobil teknolojilerin önayak olduğu hızlı dönüşümü, müşterilerimiz için, hayatlarına değer katacak şekilde ulaşılabilir kılma hedefiyle çalışıyor, gerek reel içeriğiyle gerekse de artık yeni tanımıyla dijital kalkınmaya da destek sunuyoruz. Global vizyonumuzda olduğu gibi Türkiye’de de odağımız müşteri deneyimi. Bu odağın bize son rakamsal verisi, abonelerimiz bazında geçen senenin ilk çeyreğine göre, akıllı cihaz penetrasyonunun ve veri trafiğinin iki katına çıkması. Dolayısıyla kısa vadeli olarak dijital çağın bizden beklentisinin, en ileri teknolojileri müşterilerimize en kitlesel şekilde sunmak ve günden güne artan veri trafiğinin ihtiyacına yanıt vermek tüm bunlar ile Türkiye’de en üst seviye ve kalitede mobil iletişim deneyimini yaşatma olduğunu görüyoruz.”