Bilişim 24 EKİM 2011 / 15:38

Vestel en büyük mağazasını Bakü’de açtı

Vestel Orta Doğu'ya açılıyor

Şirket, Orta Asya ve Ortadoğu ülkelerinde büyüme stratejisine uygun olarak Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de yeni mağazasını açtı. İran’da beş, Irak, Kıbrıs ve Kazakistan’da da iki mağazanın açılacağı bildirildi.



Bakü’deki çok markalı mağazada Vestel’in beyaz eşya, elektronik eşya, ankastre, küçük ev aletleri ve diğer kategorilerdeki ürünlerinin yanı sıra Regal, Vestfrost, Finlux ve diğer grup markalarının ürünleri de satışa sunuluyor. Mağazada Taç ev tekstili ürünleri ile farklı markaların hazır mutfak, kamera, cep telefonu gibi ürün grupları da bulunuyor.

Vestel’in en büyük mağazasının açılışında bir konuşma yapan Vestel Genel Müdür Yardımcısı Eren Ataman, “Yurtdışında Vestel markalı ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturduğumuz 1700’ün üzerinde satış noktamız var. Bunların en büyüğünü kardeş ülke Azerbaycan’da faaliyete soktuk. 2011 yılının sonuna gelmeden önce Almaata, sonra Tebriz mağazalarımızı açacağız” dedi.

İran, Irak, Kıbrıs ve Kazakistan’a 2012’de 11 Vestel mağazası geliyor

Türkiye’deki tüm ürün gamlarının Azerbaycan’da da olacağını belirten Ataman, Vestel’in bulunduğu her pazarda tüketim alışkanlıklarına ve ülkeye özel teknik koşullara uyumlu ürün sunma yeteneği ve kapasitesine sahip olduğunu; ürün boyutları, yıkama ve kullanma kapasitesi gibi yerel ayarlamaları rahatlıkla gerçekleştirebildiğini ekledi. Ataman, 2012’de İran’da beş, Irak, Kıbrıs ve Kazakistan’da ise ikişer Vestel showroom’unun faaliyete gireceğini açıkladı.



Orta Asya ve Ortadoğu pazarlarında hızlı ama aceleci olmayan bir yol izlediklerini de sözlerine ekleyen Ataman, “Bu ülkelerde ürün bazında değişiklik gösterse de ortalama yüzde 7 - 8 oranında önemli pazar paylarına ulaştık. Bu oran belli ürünlerde yüzde 10 – 12’ye kadar çıkıyor. Bu coğrafyada elde ettiğimiz pazar payı başarısında beyaz eşyanın payı yüzde 60, elektronik eşyanın payı yüzde 40 civarındadır. Vestel’in yurtdışı mağazalarında elde ettiği ciro bugün iç pazardaki rakamın yüzde 15’ini yakaladı” diye konuştu.

Vestel’in büyüme için öncelikli pazarları Orta Asya ve Ortadoğu

Vestel’in artık tüm yatırımlarını tamamlamış, son teknoloji üretim araçları ile üretim yaparak güvenilir, dayanıklı ve kaliteli ürünleri tüketicilerine sunan uluslararası bir oyuncu olduğunu belirten Ataman, önümüzdeki dönemde gelişmekte olan ülkelerin yeni misyonlar üstlenerek ekonomik açıdan daha da büyüyeceğini, Türkiye’nin bu ülkelerde yapacak çok işi olduğunu ifade etti. Ataman ayrıca, Türkiye’nin konumu ve gelişmiş dünyayla entegrasyonu sayesinde gelişmekte olan bu ülkelerin ihtiyaçlarını karşılama konusunda tedarik ve lojistik anlamında batılı ülkelerden daha da avantajlı olduğunu söyledi.