Bilişim 11 OCAK 2013 / 14:57

Vestel, birbiriyle konuşabilen akıllı ürünleriyle Türkiye pazarında liderliği hedefliyor

Vestel akıllı ürünlerle Türkiye'de liderlik hedefliyor

Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mert Gürsoy, Vestel’in akıllı ürünler ve teknolojiler geliştirme konusundaki çalışmalarının son örneğinin Smart Center olduğunu belirtti. Gürsoy, yeni nesil ürünlerle Türkiye pazarında liderliği hedeflediklerini vurguladı. 



Vestel, geliştirdiği interaktif akıllı ekranlar teknolojisi Vestel Smart Center'in detaylarını düzenlediği basın toplantısında paylaştı. Vestel Smart Center teknolojisi, Vestel 3D Smart TV ve Vestel Smart Tablet’in birbiriyle konuşabilmesini sağlıyor. İki ürün arasında görüntü alışverişine olanak sağlayan teknoloji, kullanıcılara taşınabilir seyir keyfi sunuyor.

Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mert Gürsoy, Vestel’in “Smart Center” teknolojisiyle sunduğu özelliklerin tüm platform ve cihazlarda erişilebilir olduğunu, yazılımın tasarlanması ve geliştirilmesi noktasında bu hususa özellikle dikkat ettiklerini söyledi.

Önce klima, sonra televizyon

Önümüzdeki günlerde Smart Center’a TV ile senkronize EPG bilgisi (elektronik program içeriği), istenilen programı uzaktan kayıt etme, sosyal TV gibi birçok yeni özellik ekleyeceklerini ifade eden Gürsoy, sözlerine şöyle devam etti:

“Vestel Smart Plus akıllı klima ile başladığımız akıllı ve birbiriyle konuşan ürünler ortaya koyma iddiamızı farklı ürünlerimizle devam ettirdik. Smart Center bu anlayışımızın şimdilik son örneği. Ek özelliklerle yenilemeye devam edeceğimiz Smart Center’la, cihazlar ve tüketiciler arasında sağlayacağımız kesintisiz iletişime vurgu yapmayı hedefliyoruz.”

İç piyasada büyüme hedefleri yükseliyor

Mert Gürsoy'un toplantıda verdiği bilgilere göre Vestel yurtdışında 2,5 milyar dolar gelir elde eden bir şirket. Önümüzdeki dönemde ise şirketin planlarında Türkiye iç piyasasından daha büyük pay almak yer alıyor. Vestel, bu iş için 800 kişilik Ar-Ge ordusunu ürünlerde farklılaşma sağlayacak yenilikler üzerinde çalışmaları için yeniden organize etmiş.

[caption id="attachment_64073" align="alignnone" width="455" caption="Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mert Gürsoy."][/caption]

Vestel Smart Center ailesi, bu odağın tüketiciye yansıyan ilk adımlarından. Geçtiğimiz birkaç yılda akıllı tahta ihalesi, otel TV ve bazı kamu ihaleleriyle Vestel'in kurumsal alanda etkisini adım adım artırdığından bahseden Gürsoy, 2013'ten itibaren Vestel'in tüketicilere yönelik çok sayıda sürprizi olacağını söyledi.

Gürsoy, Vestel'in geçtiğimiz yıllarda üzerinde çalıştıkları dizüstü bilgisayar işinin, her ne kadar istedikleri sonuca ulaşmamış olsa da yeni nesil akıllı ürünler üretme konusunda oldukça değerli bir bilgi birikimi sağladığını söyledi.

Ürünlerin fonksiyonlarını yazılım güncellemeleriyle adım adım zenginleştireceklerinin altını çizen Gürsoy, alınan bir televizyonun en az 1-2 yıl boyunca yayınlanacak güncellemeler sayesinde yeni özelliklerden faydalanabileceğinin sözünü verdi.

Akıllının cirosu yüzde 50'nin üzerine çıkacak

Vestel'in geçen yıl sattığı akıllı televizyonların toplam satılan ürünler arasındaki oranı geçtiğimiz yıl adet olarak yüzde 25, ciro olarak yüzde 35 olmuş. Şirketin 2013 yılı hedefi ise akıllı ürünlerin cirodaki payını yüzde 50'nin üzerine çıkarmak.

[caption id="attachment_64074" align="alignnone" width="455" caption="Vestel, akıllı televizyonlarında sunduğu yerel içeriğe güveniyor."][/caption]

Akıllı ürün stratejisinin tablet tarafında Vestel, tüketicilere yönelik 10 inçlik Android tabletini geçtiğimiz yılın Aralık ayında piyasaya sürmüştü. Gürsoy'un verdiği bilgiye göre 7 inçlik tablet Şubat 2013'te piyasaya girecek. Mayıs ayından itibaren de klavyeli melez ürünler piyasada boy göstermeye başlayacak.

Yerel içerik zenginleşecek

Vestel'in yerel içerik sağlayıcılarla hem ticari ilişkiler, hem ürün anlamında oldukça yakın ilişkiler içinde olduğunu söyleyen Mert Gürsoy, Vestel akıllı televizyonlarda halihazırda yer alan Digiturk ve Tivibu platformlarının yanına Şubat 2013'ten itibaren iki yeni platformun ekleneceği bilgisini verdi.

Olgun pazarlarda televizyon piyasası liderinin yüzde 30, ikinci sıradaki şirketin yüzde 15 civarında pazar payına sahip olduğuna dikkat çeken Gürsoy, "Bu veriler çerçevesinde Türkiye'deki şartların olgunlaşmasıyla liderlik hedefini ulaşılabilir görüyoruz. Neticede biz sadece Vestel olarak değil, aynı zamanda SEG, Telefunken, Regal ve Hitachi markalarıyla da piyasada yer alıyoruz. Bu çeşitlilik farklı segmentteki ürünleri tüketiciye kabullendirme konusunda elimizi güçlendiriyor. Amacımız son teknolojiyi uygun fiyata sunmak" diye konuştu.

2,8 milyon televizyon, 360 bin tablet satıldı

Türkiye'de geçtiğimiz yıl satılan 2,8 milyon televizyonun 750 bininin akıllı televizyon sınıfında olduğunu söyleyen Gürsoy, satılan bu akıllı televizyonların da üçte ikisinin 3 boyutlu görüntü özelliğine sahip olduğunu söyledi.

[caption id="attachment_64077" align="alignnone" width="455" caption="Vestel mağazaları da tüketiciye yakınlaşma eğiliminden olumlu yönde etkileniyor."][/caption]

Gürsoy, sorduğumuz soru üzerine bu akıllı televizyonların internete bağlanma oranının yüzde 40-50 arasında olduğu bilgisini verdi.

Gürsoy, Türkiye'deki tablet satışının ise bir önceki yıla göre 3 kat artışa rağmen 360 bin olarak gerçekleştiğini, bu konuda büyük potansiyel gördüklerini ifade etti.
Follow Me ile görüntü sizi takip ediyor

Vestel Smart Center uygulaması, Vestel Follow Me özelliği ile televizyondaki dijital yayınları tablete taşıma imkanı sağlıyor. Kullanıcı, bu sayede izlediği programı kaçırmamak için televizyonun karşısında oturmak zorunda kalmıyor.

İki ürün arasında interaktif iletişime olanak sağlayan teknoloji, Vestel Mediashare özelliğiyle tablette kayıtlı fotoğraflara da büyük ekranda bakmanın keyfini yaşatıyor.



Vestel Smart TV sahip olduğu internet tarayıcısı sayesinde portaldeki uygulamalar haricindeki web sitelerine ve internet içeriklerine erişimi de mümkün kılıyor, böylece PC’ye gerek bırakmıyor.

Televizyondan televizyona görüntülü görüşme

Vestel Smart Center’da yer alan uygulamalar sayesinde, Smart TV’ler tüketicilerin sevdikleriyle TV ekranından görüntülü konuşma yapmalarını sağlıyor. Vestel 3D Smart TV ayrıca Vestel Smart Remote özelliği sayesinde kumandaya gerek kalmadan televizyonu Vestel Smart Tablet’le yönetebilme özelliğini de sunuyor.

Vestel 3D Smart TV satın alan tüketiciler, 4 adet 3D gözlüğe ücretsiz sahip olacaklar.
YORUMLAR
musa er 30 NİSAN 2014 / 20:34 0 0
vestel in rakibi yok hem servis hem kaliteli hem ekonomik 12 senedir kılmasını kullanıyorum daha ufak bir parça bozulmadı dünyada tektir her konuda
musa er 30 NİSAN 2014 / 20:24 0 0
cok iyi marka vestel hem ekonomik hem de cok kaliteli