Bilişim 02 ARALIK 2014 / 15:14

Veri erişim sorunları şirketleri 2 milyon dolar zarara sokuyor

Veeam Software, Veeam Data Center Availability Report 2014 Raporu’nun sonuçlarını açıkladı. Şirketin dördüncü yıllık raporu, kurumların BT hizmetlerine erişim konusunu nasıl güvence altına aldıklarını ortaya koydu.

Araştırma sonuçlarına göre veriye erişim sorunu yaşanması şirketlerde yılda 2 milyon dolardan fazla maddi kayba neden oluyor. Buna şirket geliri, verimliliği, olanaklarının olumsuz şekilde etkilenmesi ve verinin yedeklemesi esnasında ortaya çıkan başarısızlığın neden olduğu kayıplar dahil edilince, durumun önemi daha net anlaşılıyor. Bu harcamaların, küresel ekonomi dolayısıyla şirketlerin iş ortakları, müşterileri ve hissedarlarının farklı saat kuşaklarında çalışması ve veri merkezlerinin lokasyon neresi olursa olsun daima ulaşılabilir olması zorunluluğu nedeniyle daha da yükselmesi bekleniyor. Araştırmaya göre önümüzdeki 15 yıllık süreçte, gelişmekte olan pazarların küresel büyümenin yüzde 40’ını oluşturacağı göz önüne alınırsa arıza zamanında kaçırılan küresel fırsatların geri dönülmez zararlara yol açacağı tahmin ediliyor.



Veeam CEO’su Ratmir Timashev konuyla ilgili şunları söyledi:

“Bu kabul edilebilir bir şey değil. Kurumlar BT’nin başarısızlıkları yüzünden milyonlarca dolar kaybetmeyi kaldıramazlar, ayrıca veri erişimiyle kumar oynamaya devam edemezler. İyi haber, bunların değişmekte olduğu. Kurumların tek yapması gereken yıllardır onlara anlatılanları bir kenara bırakıp daha iyisini talep etmeleri. Eğer her kurum bunu yaparsa beş yıl içinde uygulama erişimi gereksiz bir konu haline gelecek ve çalışanlarla müşteriler dünyanın her neresinde olurlarsa olsunlar istedikleri şeye istedikleri zaman ulaşabilecekler.”

Veeam Data Center Availability 2014 Raporu’ndaki bazı kilit sonuçlar şöyle:

*Şirketler kesintisiz çalışmak için giderek artan gereksinimleri karşılayamıyorlar

CIO’ların yüzde 82’si şirketlerinin ihtiyaçlarını tam karşılayamadıklarını belirtiyor. CIO’ların yüzde 90’dan fazlası verileri daha hızlı kurtarma, beklenmedik sistem kesintisi zamanının finansal etkilerini düşürme, bunun yanında veriyi daha sık ve veri kaybı riskini düşürerek yedekleme yüzünden baskı altındalar.

- CIO’ların baskı altında olmalarının nedenleri müşteriler, iş ortakları ve çalışanlardan aldıkları daha sık ve gerçek zamanlı etkileşimler (Cevap verenlerin yüzde 65’i); farklı saat kuşaklarında uygulamalara erişim isteği (yüzde 56); mobil cihazların artan şekilde iş hayatında kullanımı (yüzde 56); mesai saatleri dışında çalışanlar (yüzde 54) vekarar verme ve işlemler için artan düzeydeki otomasyon (yüzde53).

*Planlanmayan sistem çökmesi artan harcamalara sebep oluyor

- Planlanmayan sistem çökmesi her ay en az bir defa meydana geliyor (yılda 13 defa).

- Planlanmayan sistem çökmesi bir kuruma zarar gören gelir, düşen üretkenlik ve kaçırılan fırsatlar yüzünden yıllık 1.4 – 2.3 milyon dolar arasında bir kayba neden oluyor.

*Koruma garanti değil

- Her altı yedeklemeden biri başarısız oluyor. Bu da bir yılda 13 defa meydana gelen sistem çökmesinde 2 defa verilerin tamamen yok olması anlamına geliyor. Bu kayıp veriler yıllık en az 682 bin dolara mal oluyor.

*Kurumlar risk altındaki verilere milyonlarca dolar bağlıyorlar

- Kurumlar ayrıca her yıl sistem çökmesi dolayısıyla kaybedebilecekleri uygulama verilerinde 4.4 – 7.9 milyon doları riske atıyorlar.