Bilişim 13 TEMMUZ 2012 / 15:43

Twitter’da Türkiye markalar şampiyonu belli oldu

Müşteri hizmetleri, ürün ve hizmet iletişimi ve afet iletişim yönetimi başta olmak üzere sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanan Turkcell, Türkçe içerikle yayın yapan kurumsal hesaplarda en fazla takipçi sayısına ulaşan marka oldu. 



Yaklaşık 215 bin takipçisi bulunan Turkcell haftalık ve aylık bazda da takipçi sayısını en hızlı artıran marka olarak öne çıkıyor.

Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, Socialbakers’ın güncel verilerine göre Twitter’da Türkçe iletişim yapan markalar arasında en yüksek takipçi sayısına ulaşan marka oldu. Türkiye’de tüm markalar arasında zirvesinde yer alan Turkcell, dünya genelindeki telekomünikasyon markaları arasında da 5. sırada yer aldı.

Ürün, servis ve kampanyalarla ilgili bilgilendirme, afet iletişim yönetimi, müşteri hizmetleri, ödüllü yarışmalar ve interaktif kurgular gibi farklı içeriklerle müşterilerine ulaşan Turkcell, aylık ve haftalık bazda da takipçi sayısını en fazla artıran marka olarak dikkat çekiyor. Güncel verilere göre haftalık bazda takipçi sayısını 5 bin 973 kişi artıran Turkcell, aylık bazda ise 18.598 yeni takipçiye ulaştı.

Bir yıl geçmeden takipçi sayısını ikiye katladı

Geçtiğimiz yılın Ağustos ayında Twitter’daki 100 bin kullanıcı barajını geçen Turkcell, bir yıl içinde takipçi sayısını ikiye katladı. Turkcell, kurumsal iletişimini twitter.com/turkcell adresinden yürütüyor.  Turkcell, müşteri hizmetlerinde twitter.com/turkcellhizmet hesabını gnçtrkcll içinse twitter.com/gnctrkcll hesabını kullanıyor.

Konu ile ilgili açıklama yapan Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Filiz Karagül Tüzün şunları söyledi:
“Bugün hayatımızı kökten değiştiren sosyal medya, müşterilerimizle iletişimimizde büyük önem verdiğimiz bir platform. İletişim, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı alanlarda çalışan uzman ekiplerimizle sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanıyoruz. Sosyal medyada müşterilerimizden aldığımız geri dönüşler ürün ve hizmetlerimizin geliştirilmesinde de büyük rol oynuyor.

Burada, bizim için asıl önem taşıyan noktanın takipçi sayımızın çokluğu değil, takipçilerimizle kurduğumuz güçlü iletişim olduğunu belirtmek gerekiyor. Bundan sonra da Twitter ve Facebook başta olmak üzere tüm sosyal medya hesaplarımızdan müşterilerimizle etkileşimli ve çift yönlü iletişim kurmayı sürdürerek, onların ihtiyaçlarına göre ürün ve hizmet geliştirmeye devam edeceğiz.”