Bilişim 18 AĞUSTOS 2011 / 15:32

TV üreticileri ekranları küçülttü

Ekonomik daralmadan dolayı panikleyen Güney Koreli LG, yıllık TV satış beklentisini yüzde 20 aşağı çekmek zorunda kaldı.



Reuters’in haberine göre, en büyük global TV üreticileri olan Samsung, Sony, LG ve Panasonic özellikle ABD ve Avrupa pazarı satış tahminleri konusunda uyarıda bulundu. Zira avro bölgesindeki mali sorunların derinleşmesi ve artan enflasyon yüzünden tüketicilerin satın alma planlarını ertelemeleri söz konusu.

Rakibi Sony gibi belirsiz küresel ekonomik süreç nedeniyle zayıflayan satış beklentisini hedeflerine yansıtan LG de satış beklentilerini geriye çekti. Online haber sitesi eDaily’e açıklama yapan ve ismini vermeyen LG yetkilisi, “TV satışları ilk hedeflerimizin oldukça altında ve bu yıl ancak 32 milyon adet olarak gerçekleşebilir. Çünkü görünüşe göre avro bölgesinde mali kriz devam edecek” dedi.

Hedef 40 milyondu

Oysa LG, yılın başında yaptığı açıklamada 2011 yılı düz ekran TV satış hedefini 40 milyon adet olarak belirlemişti. Ancak bu haberin ardından şirket, yıl sonu hedeflerini yeniden değerlendirdiğine dair resmi bir açıklama yapmaktan da kaçınıyor. Konuyla ilgili LG açıklamasında sadece “Beklediğimiz gibi hızlı toparlanamayan ABD ve Avrupa’daki ekonomik durumu yakından izliyoruz. Bugüne kadar da, şu anki durumumuzu değiştirmeye yönelik herhangi bir resmi açıklama yapmadık” denildi.

Öte yandan Sony, bu yıla yönelik TV satış tahminlerini aşağı çekip, bu yıl bu bölümden zarar elde edeceği uyarısını yaptıktan sonra, TV işini elden geçirmeyi planlıyor. Şirket LCD TV satış tahminlerini 27 milyondan 22 milyon adede indirdi. Hollandalı tüketici elektroniği devi Philips de bu yılın başında aldığı kararla, sürekli zarar eden TV biriminin büyük bir bölümünü satarak kendinden ayırmıştı.