Bilişim 12 MART 2013 / 17:19

Türkiye sesli imzayı pek sevdi

Türkiye sesli imzayı pek sevdi

Sestek Voice Verification ürünüyle 2011 yılından beri müşterilerini sesinden tanıyan Avea, çağrı merkezine gelen 5 çağrıdan birinde sesli imza kullandı, toplam kayıtlı sesli imza sayısı 1.3 milyonu aştı. 



2011 yılında Avea çağrı merkezinde hizmet vermeye başlayan Sestek Voice Verification ürünü, ses tanıma teknolojileri alanında dünyanın en gelişmiş ürünlerinden biri olarak dikkat çekiyor. Kullanıcıların sesli imzalarıyla sisteme kolay ve hızlı bir şekilde girmelerini sağlayan ürün, güvenlik sorusu, şifre hatırlama gibi süreçleri ortadan kaldırarak telekom giderlerinde azalma ve zaman tasarrufu sağlıyor. Sesli imzasını oluşturan kullanıcılar Avea çağrı merkezini aradıklarında seslerinden tanınıyor, böylece kimlik doğrulama sadece birkaç saniyede gerçekleşmiş oluyor.

Projenin devreye alınmasının ardından geçen yaklaşık 2 yıllık süre içerisinde sesli imzasıyla kayıt olan kullanıcıların sayısı 1.3 milyonu aşmış. Üstelik bu rakama kullanımın zorunlu olmamasına rağmen ulaşıldığı belirtiliyor.

Sestek Voice Verification ürünü sayesinde her görüşmede tasarruf edilen ortalama süre 15 saniye civarında. Bu sayede Voice Verification teknolojisi Avea’ya telekom giderlerinde de tasarruf sağlıyor. Avea’nın sesli imza sayesinde sağladığı tasarrufun yılda 500 bin TL’ye ulaştığı ifade ediliyor.

Sestek'in ürünü Avea'nın yanı sıra Denizbank’ın çağrı merkezinde de kullanılmaya başlandı.
YORUMLAR
sero serkan 16 MART 2013 / 16:11 0 0
ses veritabanı oluşturuluyor diye duymuşum meğer doğruymuş...