Bilişim 03 NİSAN 2013 / 08:35

Türkiye İş Bankası teknolojiyi işinde nasıl kullandığını anlattı

BThaber Next Step toplantılarının ikincisi, "Türkiye İş Bankası ve Teknoloji Yaklaşımları" başlığıyla gerçekleştirildi. 



BThaber tarafından düzenlenen BThaber Next Step toplantılarının ikincisi, "Türkiye İş Bankası ve Teknoloji Yaklaşımları" başlığıyla Türkiye İş Bankası'nın Levent'teki binasında gerçekleştirildi. Toplantıya Türkiye İş Bankası bilişim ekibi yöneticileri, banka ve iştiraklerini bilgi işlem ekibi temsilcileri ve sektörün önde gelen çözüm sağlayan şirketleri katıldı.

Türkiye İş Bankası ADK ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, toplantının açılış konuşmasında şunları söyledi:
"Öncelikle BThaber ailesine bu imkanı sağladığı için teşekkür ediyorum. Bu kez farklı bir toplantı yaklaşımına imza attık ve her günümüzü birlikte geçirdiğimiz teknoloji şirketlerinin çözümlerini dinlemenin ötesinde, bizler sizlerden aldığımız teknolojiyi bankamızda ve işletmelerimizde nasıl kullandığımızı anlatma fırsatı bulduk. Bunları sizlere iş birimlerimizin proje ve program liderleri ve yöneticileri aktaracak. Böyle bir toplantı bizim için de bir ilk."

Aran, daha sonra Türkiye İş Bankası'nın 2010'da hazırladığı bir sunumu paylaştı ve bankanın 2020'ye kadar çizdiği yol haritasının detaylarını aktardı. "Bu dönüşümdeki temel amacımız teknoloji tarafında Türkiye İş Bankası vizyon ve stratejileriyle uyumlu, büyümeyi hızlandıran verimi artıran teknolojilere yatırım yapmak, BT hizmetlerini ihtiyaç kadar satın alınabilen unsurlara dönüştürmek, rekabet gücü yüksek BT organizasyonu yaratmaktır" diyen Aran, sözlerine şöyle devam etti:
"Sektörü en çok bulut bilişimin etkileyeceğini, bu zamanın yaklaştığını hissediyorduk. Bulut bilişimin yazılım ve teknoloji geliştirenlere yönelik bakkallardan süpermarketlere geçişe benzer bir etkisi olacağını, bu değişime uygun pozisyon almak gerektiğini düşünmüştük. Bu değişime bizi zorlayan bazı faktörler vardı. Özellikle bankanın büyüme arzusu, yeni segmentlere ve coğrafyalara ulaşma hedefi, satışa, inovasyona ve müşteriye odaklanma, maliyet optimizasyonu ve standardizasyona dair adımlar atmamız bekleniyordu.

Biz bunun için ortak servis merkezi oluşturduk ve banka içindeki işleri ortak servis merkezi üzerinden yapmaya karar verdik. İstedik ki bankayı birlikte büyütelim, ortak servis merkezi de büyümeyi destekleyen fabrika olsun, performans odaklı çalışma kültürü ve optimum kaynak ataması sağlayalım. Bankanın organik ve inorganik büyümesini sağlayacak yetkinlikleri kazanalım."

Aran Türkiye İş Bankası için 2012 yılının konsolidasyon, 2013 yılının optimizasyon, 2014'ün inovasyon ve 2015 sonrasının da yapılanma aşamasından sıyrılmış olgun dönem olarak konumlandırılacağının altını çizdi.

Aran'ın konuşmasının diğer detaylarını ve takip eden sunumlarda paylaşılanları yayınlarımız aracılığıyla önümüzdeki dönemde sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.