Bilişim 05 EKİM 2012 / 16:10

Türkiye'de zengin medya nereye gidiyor?

Mobilike, reklam ağında bulunan 90’a yakın yayıncısının reklam kullanımını analiz ederek, akıllı telefon kullanıcılarıyla hızla etkileşime giren interaktif mobil reklam modeli Rich Media sonuçlarını açıkladı. 



Türkiye’de Rich Media (zengin medya) reklam modelini uygulayan mobilike, 2010’dan 2012’nin ikinci çeyreğine kadar gerçekleştirdiği reklam kampanyalarının verilerini açıkladı.

Akıllı telefon ve tabletlerin ekranını kaplayan, kampanyaya özel olarak tasarlanan, hareketli, etkileşimi yüksek, ilgi çekici, animasyon ve ses içeren HTML5 altyapısıyla hazırlanan reklamların etkileşim süresi 10-30 sn arasında değişiyor. Geleneksel reklamlardan farklı olarak kullanıcıların reklamla etkileşime girmesini sağlayan Rich Media’nın etkileşimi reklam süresince devam ediyor.

Alışılagelmiş bannerlardan daha yüksek bir tıklama (CTR) oranı sağlayan model ile 2012 Q2’ye kadar reklam ağı içerisinde yayınladığı Rich Media kampanyalarından minimum yüzde 2.36, maksimum yüzde 29 geri dönüşüm oranı elde eden şirketin, 2009’dan bu yana gerçekleştirdiği 100’den fazla Rich Media kampanyasıyla markalara sağladığı ortalama CTR yüzde 6.23.

En çok telekomünikasyon sektörü kullanıyor

Reklam ağında bulunan 80 yayıncısı ve 200’e yakın farklı platformun (akıllı telefon ve tablet uygulamaları, mobil site) reklam alanlarını pazarlayan şirketin, bugüne kadar yayınladığı toplam kampanya hacmine bakıldığında Rich Media reklamlarının 2010’da yüzde 17,7, 2011’de yüzde 20,7 ve 2012 2. çeyrekte yüzde 22,1 paydayla yıldan yıla daha ilgi çekici hale geldiği görülüyor.

Rich Media kampanyalarını en çok kullanan sektörlerin başında yüzde 39.6 ile telekomünikasyon gelirken, yüzde 21.8 ile otomotiv, yüzde 19.8 oranla finans ve yüzde 7.9 oranla elektronik sektörlerinde yer alan markalar tarafından tercih ediliyor.

Rich Media kampanyası yayınlayan markaların sektörlerine göre ortalama geri dönüşüm (CTR) oranları alındığında ilk 5’te yüzde 9.6 ile kozmetik sektörü en üst sırada yer alırken, ardından yüzde 7.2 ile alkollü içecek, yüzde 5.8 ile inşaat, yüzde 5.1 ile otomotiv ve yüzde 5.0 ile finans sektörü yer alıyor.

Reklamların yüzde 44.6 oranla markanın mobil sitesine, yüzde 22.7 oranla uygulama dükkanına, yüzde 16.3 ile Click to Video’ya, yüzde 11.5 ile web sitesine ve son olarak yüzde 4.9 oranla Click to SMS’e yönlendiği görülüyor.

Konuya dair infografiği bu linkten indirebilirsiniz.
ETİKETLER : mobilike rich media