Bilişim 20 KASIM 2012 / 17:27

Turkcell Teknoloji Zirvesi 2012'ye "Akıllı teknolojiler" damgasını vurdu

Turkcell Teknoloji Zirvesi 2012, dünyaca ünlü teknoloji ve pazarlama gurusu Guy Kawasaki ve Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv başta olmak üzere iş dünyasından önde gelen 100'e yakın konuşmacının katılımıyla gerçekleşti. 



Bu yıl üçüncü kez gerçekleştirilen Turkcell Teknoloji Zirvesi 2012 etkinliği, İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Merkezdeki karate ustasının projeksiyondan dev ekrana yansıtılmış görüntüleri arıtılmış gerçeklik uygulamalarına benzer şekilde yönlendirdiği harika bir koreografiyle açılışı yapılan etkinlikte ilk sözü Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş aldı.

Etkinliğin bu yıl üçüncü kez gerçekleştirildiğini söyleyen Kocabaş, "2010 yılında 5 oturum ve 800 civarında katılımcıyla başladığımız bu etkinlikte 2012 yılında 6'sı paralel 18 oturumla 100'e yakın konuşmacıyı ve 3 bin beş yüze yakın ziyaretçiyi ağırlıyoruz" dedi (ed: sonradan katılım beklentisinin Süreyya Ciliv tarafından 5 bine yükseltildiğini de yeri gelmişken not düşelim).



Kocabaş, etkinliğin odaklandığı konuları mobil, akıllı bulut, M2M, yeni ofis yaklaşımı, yeni medya, e-ticaret, cepte cüzdan ve geleceğin yazılımları olarak özetledi.

Kocabaş, konuşması sırasında Turkcell baz istasyonlarının yoğunluk bilgisinden hareketle günün hangi saatlerinde İstanbul'un hangi semtlerinin aktif olduğuna dair bir zaman çizelgesi de paylaştı. Gece yarısından sonraki saatlerde görüşme yoğunluğunun devam ettiği tek bölgenin Aksaray olduğunun ortaya çıkması ise salonda anlamlı gülüşmelere neden oldu.

Süreyya Ciliv: "Başarının ilk şartı doğru işbirliği"

Selen Kocabaş'ın ardından sahneye çıkan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv de konuşmasında Türkiye’de teknolojiye bakışın geçmişten bugüne nasıl değiştiğine dikkat çekti. Şirketlerin sürdürülebilir rekabet için akıllı teknolojilerin gücünü arkalarına almaları gerektiğine değinen Ciliv, şunları söyledi:

[caption id="attachment_60943" align="alignnone" width="455" caption="Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv."][/caption]
“Bugün sahip olduğumuz altyapı ve akıllı teknolojiler, bizi dünya ile rekabet edebilecek şekilde güçlendiriyor. Türkiye artık mobil iletişimde, fiberde ve bulut bilişim teknolojilerinde mükemmel bir konumda. Bilgiye ulaşmak için internet dünyasında avantajlıyız. Türkiye’nin gelişmesi ve şirketlerimizin büyümesi ancak iş dünyasının vizyon ve hedeflerini bu doğrultuda şekillendirmesiyle mümkün.

Turkcell olarak müşterilerimize hem mobil hem de BT çözümlerini tek noktadan sunabilen bir yapı oluşturduk. Turkcell Teknoloji Zirvesi’nde iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin bizzat anlattığı örneklerin hepsi birer başarı hikâyesi. İşini büyütmek, fark yaratmak ve akıllı teknolojilerin gücünü yanında hissetmek isteyen şirketlerimizi bu başarıya ortak olmaya davet ediyoruz.”

Türkiye’nin yakaladığı mobil internet hızlarıyla öncü konumda olduğunu ve bunun Türkiye için büyük fırsat anlamına geldiğini söyleyen Cilivi şunları ifade etti:
“Türkiye’nin bugün tarihi bir dönüm noktasında olduğunu düşünüyorum. Tarih içerisinde bilginin yayılması için geliştirilen teknolojilerde internet ile yeni bir döneme girildi. Artık bilgiye ulaşmakta dezavantajlı değil, avantajlı konumdayız. İnsanlarımız bilgiye ceplerinden tabletlerinden istediği zaman istediği yerden ulaşma fırsatına sahip.

Bugün açıkça görülüyor ki Türkiye, teknolojinin gücüyle tarihin akışını tersine çeviriyor. Matbaanın icadına kayıtsız kalarak kaçırdığımız ilerleme fırsatını mobil internetle yakaladık. Artık şirketlerimiz için yeni bir dönem. Mobil teknolojileri ve Turkcell’in altyapı üstünlüğünü kullanarak daha verimli ve inovatif iş modelleri üretmek, rekabette fark yaratmak, tarih yazmak mümkün. Yeniden yazılacak bu tarihin altın anahtarı ise işbirliği. Biz bu altın anahtarı Turkcell müşterilerine sunmaktan gurur duyuyoruz.”

Ciliv, konuşmasında akıllı cüzdan ve dual carrier teknolojilerinin özellikle üzerinde durmayı da ihmal etmedi.

Guy Kawasaki: "Kimsenin cesaretinizi kırmasına izin vermeyin"

Daha sonra sahneye “İnovasyon Sanatı” başlıklı konuşmasını yapmak üzere pazarlama ve teknoloji konusunda dünyanın önde gelen isimleri arasında yer alan Guy Kawasaki çıktı.



Kawasaki, konuşmasında geçmişte ünlü isimlerin telefon, bilgisayar gibi icatlar karşısında takındıkları tutucu bakış açısını eleştirerek, teknoloji karşısında çekimser olan şirketlere “Kim ne derse desin teknolojiyi kullanın” mesajı verdi.

“Dünyanın pek çok kentini gezdim, İstanbul aralarında en büyüleyici olanı" diyen Kawasaki, konuşmasında ürün ve servis üreticilerine şu tavsiyelerde bulundu: "Müşterilerinize sunduğunuz ürün ve servislere anlam katın. Tüm ürün ve servislerinizin şu beş özelliğe sahip olması gerekir: Derinlik, zeka, zerafet, kudret ve bütünsellik. Doğru sonuca ulaşmak için 'Değer' ve'Benzersizlik' kavramlarını pozitif ilişki içinde bulundurun."