Bilişim 19 TEMMUZ 2011 / 10:24

Türk Telekom Grubu 2011 ilk yarıyıl finansal sonuçlarını açıkladı

Türk Telekom Grubu, 2011'in ilk yarısına dair finansal sonuçlarını açıkladı. Bu dönemde Türk Telekom Grubu'nun yatırım miktarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artarak 880 milyon TL oldu. Grup cirosu yüzde 12 artış göstererek 5 milyar 855 milyon TL'ye ulaştı. 

[caption id="attachment_30853" align="alignnone" width="455" caption="Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani"][/caption]

Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani'nin paylaştığı bilgilere göre, 2011’in birinci yarısında grup gelirleri ve FAVÖK (yıldan yıla) yüzde 12 artarak sırasıyla 5,9 milyar TL ve 2,5 milyar TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı yüzde 43 olarak gerçekleşti. Grubun kârlılık seviyesi 2010 yılının birinci yarısında elde edilen kârlılık seviyesiyle aynı oldu.

İlk yarı yatırım harcamları yüzde 70 arttı

Birinci yarıda elde edilen 1,1 milyar TL net gelir, 2010 yılının birinci yarısında elde edilen rakama oldukça yakın. Kanafani'ye göre bu durum, 8 milyon TL net kambiyo ve türev kazancı kaydedilen geçen senenin aynı dönemine kıyasla bu yıl Türk Lirası’nın ABD Doları ve EURO’ya karşı değer kaybetmesi nedeniyle 368 milyon TL net kambiyo ve türev zararı kaydetmiş olunduğu dikkate alındığında büyük başarı.

Grubun birinci yarıdaki yatırım harcamaları, büyümeyi desteklemek için altyapı ve teknoloji yatırımlarına devam edilmesi nedeniyle önceki yıla kıyasla yüzde 70 arttı. Saha dolabı ve binaya kadar fiber (FTTN) dâhil sabit hat şebekesine yapılan yatırımlara devam edildi ve yaklaşık 3,3 milyon haneye ulaşıldı.

[caption id="attachment_30852" align="alignnone" width="455" caption="Görselin üzerine tıklayarak tabloyu büyütebilirsiniz."][/caption]

ADSL müşterisi 2 kat daha fazla veri kullanıyor

6,7 milyon ADSL müşterisi ayda ortalama 18 GB data kullanıyor ve bu rakam geçen senenin Haziran ayına kıyasla yüzde 50 daha yüksek. PANTEL’in satın alınması ve şebeke yatırımları eşliğinde, uluslararası ağ geçidi veri kapasitesi 2005 yılındaki 30 GB’a kıyasla 40 kat artarak 1,2 TB’e yükseldi. Web TV hizmeti Tivibu 1,1 milyondan fazla müşteriye ulaştı ve çevrimiçi veri saklama hizmetlerinin hali hazırda 40 bin müşterisi mevcut.

Avea'nın gelirleri yüzde 13 arttı

Grubun mobil operatörü Avea, müşteri tabanını birinci yarıda 615 bin artırarak toplam müşteri sayısını 12,2 milyona çıkardı. Şirket faturalı müşteri sayısını geçen yıla kıyasla yüzde 21 artırarak 5,4 milyona yükseltti. Tarife optimizasyonları, kanal iyileştirme çalışmaları ve altyapı yatırımlarının da katkısıyla Avea birinci yarıda gelirlerini yüzde 13, FAVÖK’ü yüzde 29 artırmayı başardı.

Yeni bilgisayar ve tablet kampanyaları yolda

Kanafani, ayrıca Haziran 2011'de sunulan Motorola Xoom tabletin büyük bir ilgiyle karşılandığını ve bunun önümüzdeki dönem için yeni bilgisayar ve tablet kampanyaları kurgulama konusunda kendilerini motive ettiğini sözlerine ekledi.