Bilişim 26 KASIM 2014 / 12:30

Turizm sektörüne Vodafone CRM desteği

Yarına Hazırım Platformu ile KOBİ’lerin büyüme hedeflerine katkı sağlayacak çözümler geliştiren Vodafone Türkiye, turizm sektöründe müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen çözümünü duyurdu. Buna göre, Vodafone İş Ortağım’ın geliştirdiği Vodafone CRM uygulaması, Türk turizminin potansiyelini gerçekleştirmesine katkıda bulunacak, turizmciler altyapı yatırımı ve yazılım maliyeti endişesi olmaksızın müşteri ilişkileri yönetimiyle işlerini büyütebilecek.

CRM ile turizmciler, toplu e-posta ve toplu SMS çözümüyle %35 daha fazla müşteri adayına erişebiliyor. Tek bir arayüzden tüm ekiplerini aynı anda takip edebildiği şikayet yönetimi sistemiyle müşteri destek operasyonlarının verimliliğini artırıyor. Vodafone CRM, turizm müşterilerinin konuk oldukları otelleri, restoranları ya da kafeleri tekrar tercih etmesine yardımcı oluyor.

Vodafone CRM uygulaması Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katılımıyla düzenlenen basın toplantısında tanıtıldı. Toplantıda konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:

“Konuk mutluluğunun ana endeks olduğu turizm sektöründe müşteri memnuniyetinde çıtayı daha yukarı çekmek için çözümün anahtarı olan CRM, turizmcilerin işlerini daha da büyütmesine imkan tanıyor. Turizm sektöründe faaliyet gösteren büyük gruplar bu yatırımlarını rahatlıkla yapabilirken, başta butik oteller olmak üzere küçük işletmeler altyapı yatırımlarını yapamayarak rekabette geri kalıyor. Vodafone bulut teknolojisinden güç alan Vodafone CRM ile hiçbir altyapı yatırımı ya da lisans bedeli ödemeden, turizmcileri müşteri ilişkileri yönetimiyle müşteri kitlesini ve işlerini büyütmeye davet ediyoruz.”

TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise “Türkiye’deki kayıtlı yatak kapasitesinin %80’ini kapsayan TUROFED olarak Vodafone ile turizm kapasitemizin artırılması hedefiyle iş birliğimizi hayata geçirmenin gururu içerisindeyiz. Hükümetimizin 2023 hedeflerinde 50 milyon ziyaretçi ve 50 milyar turizm geliri yer alıyor. Müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarıyla otellerimiz yeni müşteriye daha hızlı ve kolay erişebiliyor. Mevcut müşterileriyle sürekli iletişimde kalıyor. Konuk bağlılığını artırabiliyor. Otellerin doluluk oranının artırılması ve Türkiye’deki turizmcilerin işlerini büyütmeleri hedefiyle, turizm sektörünü Vodafone teknolojisiyle CRM çözümünden faydalanmaya davet ediyoruz” dedi.

Veriler Vodafone Bulut Teknolojileri Üssü’nde saklanıyor

Vodafone CRM uygulaması, Vodafone Türkiye Bulut Teknolojileri Üssü üzerinden çalışıyor. Böylece Vodafone CRM kullanan işletmeler yeni donanım yatırımı yapmadan ya da yazılım lisans bedeli ödemeden müşteri ilişkileri yönetiminden faydalanıyor. Tüm veriler ve işlem gücü için Vodafone’un güvenli bulut platformunu kullanan sistemde barındırılıyor. Vodafone’lu işletmeler 24 ay taahhütle ayda sadece 35 TL’ye hem müşteri verilerini güvenle bulut platformunda saklıyor hem de Vodafone CRM uygulamasını her an her yerden bilgisayar, tablet ya da akıllı telefonlarından kullanabiliyor.

Vodafone CRM’in bulut altyapısı sayesinde müşteri bilgileri kullanıcının kontrolü altında tek bir yerde toplanıyor. Ürün tanıtımları ve kampanyalar; SMS, e-posta ve telefon aracılığıyla duyurulabiliyor. Müşterilerle sürekli iletişim mümkün oluyor. Saha satış ekiplerinin faaliyetlerinin planlanması ve yönetilmesi Vodafone CRM üzerinden kontrol edilebiliyor. Müşteri talepleri, müşteri şikayetleri ve kurum hakkındaki müşteri yorumları tek bir sistemden takip ederek anlık olarak raporlanabiliyor. Böylece müşterilere çok daha hızlı dönüş yapmak mümkün oluyor. Vodafone’un otellere sunduğu bir diğer hizmet de iş takip uygulaması. Bu uygulama ile otel müşterilerinin ve çalışanlarının taleplerinden anında haberdar olunması ve gerekli aksiyonların alınması sağlanarak, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti yükseltiliyor.