Bilişim 25 HAZİRAN 2012 / 14:37

Teradata büyük veriye dijital pazarlamayı ekliyor

Teradata dijital pazarlama şirketini satın aldı

Teradata, bulut tabanlı dijital pazarlama konusunda faaliyet gösteren Alman şirketi eCircle'ı satın aldığını duyurdu. Daha önce satın alınan Aprimo çözümleriyle eCircle'ın bütünleştirileceği öngörülüyor.



Veri ambarı çözümleri üreten Teradata bulut tabanlı dijital pazarlama şirketi Münih merkezli eCircle’ı satın aldı.

Teradata’nın analitik becerilerinden, Aprimo’nun Entegre Pazarlama Yönetimi’nden ve eCircle’ın dijital mesajlaşma çözümünden oluşan güçlü birleşim, pazarlama uzmanlarının müşteri kazanımı ve gelir artırımı için Büyük Veri yaklaşımını kullanarak, online ve offline kanallarda hizmet sunacak. Ayrıca eCircle hizmeti tek başına da alınabilecek.

Satın alma ile birlikte Avrupa’nın en büyük pazarlama uygulamaları sağlayıcısı da doğmuş olacak ve eCircle çözümleri tüm dünyada kullanıma sunulacak.

Büyük verinin yüzde 45'i pazarlama

Günümüzde Büyük Veri uygulamalarının yüzde 45’ten fazlası pazarlamaya yönelik olarak gerçekleşiyor. Bugün 6 milyar dolar büyüklüğünde bir pazar fırsatı sunan sosyal medya, e-posta ve mobil pazarlama pazarının 2016 yılında 16 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

eCircle’ın dijital pazarlama uygulamalarının katılımıyla Aprimo’nun entegre pazarlama yönetimi stratejisi daha da gelişecek ve pazarlama profesyonelleri tüm kanallara entegre, hedefli, tutarlı ve kişiselleştirilmiş kampanyalar gerçekleştirebilecekler.

[caption id="attachment_52734" align="alignnone" width="455" caption="eCircle CEO’su Volker Wiewer"][/caption]

Satın almanın ardından mevcut kıdemli yönetici ekibi Aprimo’ya katılarak yönetici pozisyonlarında hizmet vermeye devam edecek. eCircle CEO’su Volker Wiewer, Aprimo EMEA Başkan Yardımcısı olarak, hem Teradata EMEA’nın hem de Aprimo’nun yönetim ekiplerinde görev yapacak. Wiewer, Teradata EMEA Başkanı Hermann Wimmer’e ve Aprimo Başkanı Bob Boehnlein’e bağlı olarak çalışacak.

Geçtiğimiz yılın sonunda Teradata, büyük veri analitiği şirketi Aster Data’yı 263 milyon dolar, bulut temelli entegre pazarlama yazılım ve uygulama şirketi Aprimo’yu ise 525 milyon dolar karşılığında satın almıştı. Türkiye'de de hızla büyümeye devam eden Teradata'nın genel müdürü Gamze Aydın ile gerçekleştirdiğimiz röportaja http://www.btnet.com.tr/51937-teradata-gamze-aydin-rop.html adresinden ulaşabilirsiniz.