Bilişim 06 EKİM 2015 / 11:43

TEB CRM'i es geçmiyor

Rekabetin ve müşteri beklentilerinin her geçen gün arttığı bir pazarda müşteri ile olan tüm etkileşimleri içeren CRM operasyonlarının önemi şüphesiz çok büyük. Bu gerçekten yola çıkan Türk Ekonomi Bankası (TEB), CRM döngüsü içindeki tüm süreçleri entegre etmek ve optimize etmek için kapsamlı bir çalışma başlattı.



Kampanyaların etkinliğini anı anına takip edip gerektiğinde hızla aksiyon almanın başarı için kaçınılmaz olduğunun bilincinde olan TEB, tüm CRM döngüsünün bir bütün olarak ele alınması gerektiği vizyonuyla SAS ile birlikte “Uçtan Uca CRM Süreci” adını verdiği projeyi hayata geçirdi. Projede SAS, SnA Danışmanlık’la iş ortaklığı yaptı.

TEB “Uçtan Uca CRM Süreci” projesi kampanya geri dönüşlerinde ve dolayısıyla gelirlerinde önemli artış elde edilmesini sağladı. Sonuçların günlük olarak SAS Datamart’larında toplanması sayesinde kampanya süreç iyileştirmeleri ve kampanyalarda anında aksiyon almak çok kolay hale geldi. Örneğin, bu süreç iyileştirmeleri sonucunda, TEB’de ön onaylı kredi kullanımı yaklaşık 3 katına çıktı. Birçok farklı kampanyanın performansında da artış görüldü. Projeyle, daha önce bir ekip tarafından yaklaşık 10 günde bitirilebilecek işin tamamının daha hızlı ve otomatik bir şekilde yapılabilmesi, çalışanların farklı katma değer sağlayacak işlere yönelebilmesi için zaman ve imkan yaratırken CRM’in banka içindeki algısına da pozitif katkı sağladı.

TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, proje ve SAS’la yaptıkları işbirliği hakkında şunları söyledi: “SAS çözümlerinin farklı ortamlarda bulunan büyük ve farklı verileri hızlı işleyebilme yetisini SAS’ın modelleme yetenekleriyle birleştirerek CRM sürecini aynı çatı altında topladık ve bir döngü haline getirmeyi başardık. Bu, gerek gelirlerde sağladığı artışla, gerek çalışanların iş yükünü azaltmasıyla bankamız için pozitif etki yaratan bir proje oldu”.

SAS Türkiye Genel Müdürü Hakan Erdemli ise şunları dile getirdi:

“Dünya analitik lideri olarak SAS, müşterilerine ellerindeki veriyi en iyi şekilde anlayıp çıktıları karar süreçlerine entegre etmeleri için yardımcı oluyor. Burada amaç firmalara gerçek bir “değer” yaratmak. TEB ile yaptığımız ‘Uçtan Uca CRM Süreci’ projesinde de bu değeri görebilmiş olmaktan dolayı çok mutluyuz”.