Bilişim 29 EYLÜL 2011 / 11:51

Sonunda iPad ile rekabet edebilecek bir tablet meydana çıkabildi: Amazon Kindle Fire

Nihayet iPad ile rekabet edebilecek bir tablet çıktı

Amazon’un Kindle Fire cihazını 199 dolardan pazara sunması, Asyalı teknoloji şirketlerini tablet bilgisayarların fiyatlarını indirmeleri konusunda baskı altında bıraktı. 



Reuters’in haberine göre, Samsung’dan Sony’e tüm büyük Asyalı tablet üreticileri, iPad’i ile sektörün altın standardı olan Apple’ı geçebilmek için büyük planlar yapıyordu. Başlangıç fiyatı 499 dolar olan iPad ile hemen hemen aynı fiyatta olan ürünleri ise Apple’dan bekledikleri pazar payını koparmayı bir türlü başaramadı.

Bu tablo karşısında iPad’in en dikkate değer rakibi olarak Samsung gösteriliyordu. Fakat şimdi çok daha ciddi bir rakip var: Amazon Kindle Fire. Kindle Fire, teknik özellikler açısından diğer tabletlerin üzerine bir şey koymasa da bir yandan Amazon'un bir süredir yerleştirmek için çaba harcadığı (ve bir hayli de başarılı olduğu) uygulama servis altyapısı, yine Amazon'un sunduğu kitaptan filme kadar uzanan zengin içerik ve şimdiye dek bu sınıf bir tabletin inmeye cesaret edemediği, iPad'ın en ucuz modelinin yarısından bile düşük olan 199 dolarlık fiyatıyla iPad'ın en büyük rakibi olacağa benziyor.

Analistler, ilk aşamada Kindle Fire'ın fiyat ve içerik stratejisiyle tablet piyasasında ikinciliği elinde bulunduran Samsung'u daha alt sıralara iteceğini düşünüyorlar. Samsung zaten son aylarda tablet pazarlama kampanyalarında beklediği sonuçları elde edememişti. Bunda Apple'ın Avustralya, ABD ve Almanya’da Samsung tablet satışlarını engellemeye çalışmasının bir miktar rolü olduğu da bir gerçek.

Özellikleri az ama içerik ve fiyat yerli yerinde



Birçok tablete kıyasla birçok özelliği bünyesinde barındırmayan Kindle Fire, buna rağmen Google’ın Android işletim sistemini kullanan cihazlar için ölüm fermanı anlamına gelebilir. Uzmanlara göre, tablet pazarında takip edilir olmak için fiyatlama kritik öneme sahip. Rakip üreticiler iPad’e fiyat noktasına yakın oldukları halde tüketicilere çekici gelmeyi de başaramadılar. Amazon’un perakende iş modeli deneyimi ve ürüne biçtiği bedel ise şirkete tüketicilerin ilgisini cihaza çekebilme fırsatını sunuyor.

Samsung Galaxy Tab, Sony Tablet S, Motorola Xoom, Acer Iconia, Asus Transformer'a kadar birçok şirket tıpkı Amazon’un Fire tableti gibi Android işletim sistemini kullanıyor. Fire’ı iPad’in yarısından daha düşük fiyata pazara süren Amazon’un umudu ise ürünü milyonlarca tüketiciye ulaştırmak ve onlara Amazon'dan kitap, film, müzik ve diğer içerikleri sunmak.

Bu arada Samsung’un yeni tableti Galaxy 10.1, hemen hemen iPad ile aynı fiyatta. Ancak cihazın yüzde 5’lerde gezen kâr marjı Samsung için sert fiyat indirimi yapmayı zor hale getiriyor.

Tablet satışları bu yıl üçe katlanacak

Araştırma şirketi IHS iSuppli tahminlerine göre, global bazda tablet satışları bu yıl üçe katlanarak 60 milyon adede ulaşacak ve 2015 yılında da 275,3 milyon adede yükselecek. Apple, Kuzey Amerika tablet pazarında egemen durumda. Analistlerin Amazon’dan beklentisi ise iPad’in 499 dolarlık fiyatının yarısına, yani yaklaşık 250 dolara tabletini tüketiciye sunmasıydı. Amazon, çıkış fiyatıyla analistlerin bile beklentilerinin ötesinde bir fiyat sundu.

Bu arada Sony de, ocak ayında yaptığı açıklamada, 2012 yılında Apple’ın ardından dünyanın 2’inci tablet üreticisi olma hedefini önüne koymuştu. Ama uzmanlara göre Amazon’un tableti, zaten iPad ile fiyat ve hacim açısından başa çıkamayan iPad’n rakiplerinin üstündeki baskıyı artıracak. Genel kanı, 199 dolarlık fiyatıyla Amazon’un tabletinin, özellikle iPad-dışı pazarda öne çıkma potansiyelinin yüksek olduğu, bunun da diğer üreticileri rahatsız edeceği.