Bilişim 05 MART 2013 / 10:26

Software AG büyük veride gerçek zamanlı işlemlere geçiyor

Şirket'in verdiği bilgilere göre, büyük veri işlemlerinde gerçek zamanlı öngörüler ve akıllı eylemler tasarlayabilen Terracotta In-Genius bellek içi platform, kurumların kuytuda kalan verileri ortaya çıkarmasını ve bu verilere göre eylem planı oluşturmasını sağlıyor.



Üçüncü çeyrekte satışa çıkacak Terracotta In-Genius, riskleri azaltmanın yanı sıra, iş süreçlerini otomatiğe bağlıyor ve yeni ürün, hizmet ve seçenekleri gerçek zamanlı olarak konuşlandırabiliyor.

Software AG, kurumların iş süreçlerinde ve Büyük Veri yönetiminde devrim yaratacak yeni ürünü Terracotta In-Genius'ı bugün BT sektörüne tanıttı. BigMemory 4.0'dan güç alan Terracotta In-Genius, herhangi bir büyük veri kaynağından herhangi bir cihaza gerçek zamanlı içgörüler aktarabiliyor. Gerçek zamanlı içgörüleri elde edebilmek için bellek içi veri yönetimi ile akış işleme ve ileti sistemini bir araya getiren uygulama, aynı zamanda saniyede bir milyon olay akışı işliyor ve örüntüleri tanımladıktan hemen sonra öngörülen davranışları temel alarak yeni eylemler oluşturuyor.

Terracotta CEO'su Robin Gilthorpe, “Cihazların büyük bir hızla yaygınlaşması, veri toplama, yönetme, analiz etme ve aktarma görevlerini üstlenen BT firmalarının gereksinimlerini önemli ölçüde değiştirdi" dedi ve Software AG'nin yeni ürünüyle ilgili şunları söyledi:
"Günümüzün rekabet ortamında firmaların bir adım önde olabilmesi, yalnızca masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar gibi geleneksel cihazlardan değil, aynı zamanda akıllı telefon, tablet ve POS cihazlarından da en hızlı ve basit şekilde gerçek zamanlı veri toplayabilmesine ve bu cihazlardan veri aktarabilmesine bağlı. Endüstriyel İnternet kavramının ve makineden makineye teknolojilerin ortaya çıkması ise, milyarlarca sensörün artık işlemci gibi çalıştığı, dolayısıyla tüm süreci daha da karmaşık bir hale getirdiği anlamına geliyor. Bu talepler ise, şirketlerin büyük ölçekli verilere anında ulaşmasını ve zaman kaybetmeden harekete geçmesini sağlayan In-Genius gibi çözümlere yönelik ihtiyaçların artmasını da kısa sürede tetiklemiş oldu.”

Ölçeklenebilir sistem dinamizmi

In-Genius her tür veriden gerçek zamanlı içgörüler elde edebiliyor ve bu tespitleri, anında eyleme dönüştürebilmek için internet, mobil ve POS cihazı gibi herhangi bir dağıtım kanalına aktarabiliyor.

Endüstriyel İnternet'in, verimliliği ve tasarrufu artırıp yetersizliği ortadan kaldıran akıllı makineler sayesinde yeni ufuklar açtığını, böylece insanın iş deneyimini zenginleştirdiğini söyleyen General Electric (GE) Başkan Yardımcısı ve Global Yazılım Merkezi Başkanı Bill Ruh, “Bu akıllı makineler, akıllı kararlar alabilmek için çok büyük miktarlarda veri üretip aynı miktarda veri kullanıyorlar. Bu nedenle, bellek içi teknolojilerinin zaman içindeki evrimi, GE gibi firmalar için oldukça önemli olacak. Makinelerin fiziksel dünyasını dev veri setlerinin erişimi ve analizi için birleştirip bunları eyleme dönüştürdüğümüzde, bu büyük veri setleriyle dünyayı dönüştürebileceğiz.”



Oracle, SAP Hana ve Hadoop ile uyum

Oracle, SAP Hana ve Hadoop ortamları için uyumluluk sertifikasına sahip In-Genius platformu, yüksek hacimli uygulamaların birbirleri arasında ve bellek içi veri depolarıyla mikrosaniyeler içinde iletişim kurmasını hedefliyor. Olay akışı odaklı mimarisiyle dikkatleri üzerine çeken In-Genius olay akışlarını toplamayı ve harekete geçmeyi ya da karmaşık olayları raporlamayı, analiz etmeyi ve gerçek zamanlı bir müdahalede bulunmayı sağlıyor.

Perakende, finans ve lojistik sektörlerinde dönüşüm

Terabaytlık veriler arasından gerçek zamanlı olarak elde edilen veriler ve bu verilerden çıkan ingörüler, farklı sektörlerin ciddi kazanımlara imza atmasını da sağlayacak. Örneğin; finans dünyası, sahtecilik içeren banka işlemlerine karşı Terracotta In-Genius’tan faydalanabilecek ve para transferi için işlem onayı almadan hemen önce karmaşık örüntüleri tespit ederek zaman kaybetmeden şüpheli işlemleri engelleyecek. Diğer yandan, lojistik firmaları, bu uygulama sayesinde yalnızca ambalaj yerine göre gerçek zamanlı tedarik yönetimi yapmayacak, aynı zamanda geçmiş veriler, trafik algılayıcılar, hava durumu, etkinlik takvimi ve veri kaynaklı diğer unsurlar kapsamında da değerlendirme yapabilecek. Perakende satış mağazaları ise, özelleştirilmiş önerileri yalnızca internet üzerinde anında sunmakla kalmayacak, aynı zamanda tüm mağazalardaki satış noktalarında da kullanıcılara aktarabilecek. Bu da perakende firmalarının gelirlerini artırmanın yanı sıra, marka bağlılığını geliştirmek adına tüketicinin alışveriş deneyimini daha fazla özelleştirecek.