Bilişim 05 AĞUSTOS 2014 / 09:31

SOCIAPlus yeni coğrafyalara açılıyor

Galata İş Melekleri'nin (Galata Business Angels – GBA) yatırımlarından biri olan SOCIAPlus, dünya çapında bir marka olma gayesini gerçekleştirmeye devam ediyor. SOCIAPlus, Türkiye, İngiltere ve Rusya'daki çalışmalarının ardından  ikinci tur yatırım ile yılın ikinci yarısından itibaren Ortadoğu ve Doğu Avrupa pazarlarına açılıyor.

SOCIAPlus, dünya e-ticaret ve internet yayıncılığı sektörünün ulaştığı nokta olan “kişiye özel web sitesi” çözümünü, kullanıcı davranışlarını belirleyen, belirlediği bu davranışlara göre, arka planda çalışan akıllı algoritmalar ile kullanıcıyı hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmeyi hedefliyor. Hedeflenen aksiyonu elde etmeye yönlendiren, eş-zamanlı çalışan ve bütünleştirmesi 5-10 dakika içerisinde gerçekleştirilen,teknolojik, bulut tabanlı ve internet sitesi üzerinde calışan, 16 farklı uygulama kullanıcılara sunuluyor.

İlk yatırımını Galata Business Angels desteğiyle, aralarında Emre Kurttepeli, Melih Ödemiş, Alemşah Öztürk, Ziya Boyacigiller, Önder Öztarhan, Fatih İşbecer, Uğur Şeker, Ömer Hızıroğlu, Erinç Özada, Ömer Faruk Akarca, Burak Divanlioğlu, Serkan Borancılı ve Arif Akdağ’ın yer aldığı gruptan alan SOCIAPlus, geliştirdiği teknolojinin Türkiye'deki ilk sıfatı nedeniyle  TÜBİTAK’tan da teşvik aldı. Kısa süre önce ikinci tur yatırımını alarak değerlemesini yükselten şirket, bu yatırımdan gelen miktarı, Ortadoğu ve Doğu Avrupa pazarlarındaki faaliyetlerinde kullanmayı planlıyor.

Türk teknolojisini,  çevre coğrafyalar başta olmak üzere, tüm dünyaya ihraç etme hedefi koyan SOCIAPlus ekibi, Türkiye, İngiltere ve Rusya'dan sonra, büyümesine, Ortadoğu ve Doğu Avrupa pazarlarında devam etmek istiyor. Bir yandan, bu coğrafyalarda,  çalıştığı müşterilerinin ihtiyaçlarından ve geribildirimlerinden beslenerek, tamamı Türk yazılımlarından oluşan ekibi ile ürün geliştirmeye devam ediyor.Gelecekteki 2 sene içerisindeki hedef ise, bu bölgedeki en büyük “SaaS” şirketi olmak.

Yayılan coğrafyada birçok müşteri

İlk çalışmalarına 2011 yılında başlayan SOCIAPlus, resmi olarak 2012 yılında Serhat Soyuerel, Hande Çilingir, Mehmet Sinan Toktay, Arda Köterin ve Okan Yedibela tarafından kuruldu. SOCIAPlus, bu süreçte müşterilerinin ihtiyaçlarına göre uygulamalarını şekillendirdi ve uygulama sayısını arttırıp Türkiye dahil üç farklı coğrafyada 100'ü geçkin müşteriye ulaşabildi.

Şirketin hedef kitlesi ise, hem e-ticaret siteleri hem de internet üzerinden ürün, hizmet ya da içerik sunan tüm web siteleri olarak gözüküyor.

Türkiye'de 65 e-ticaret sitesi ile çalışan SOCIAPlus'ın müşterileri arasında Mavi, LCWaikiki, Limango, Boyner Grup, Mudo, Biletix, Mediamarkt, AtlasJet, Hürriyetemlak, Kliksa, Defacto gibi markalar yer alıyor. Rusya'da SOCIAPlus'ın müşterileri arasında yer alan 8 web sitesi ise, Rusya'daki en büyük e-ticaret siteleri sıralamasında ilk 15'te yer alıyor.

Türkiye’den Mavi (mavi.com) ve Rusya'nın en büyük 3. yatay sitesi Sotmarket.ru, SOCIAPlus'ın  müşterilerinden ikisi. Mavi.com'da yapılan bir çalışmada, bir günlük bir kampanya ile tüm site satış dönüşümünde yüzde 64’lük bir artış gözlendi. Takip eden hafta boyunca devam eden kampanya, site gelirlerinde bir önceki döneme oranla yüzde 67 büyüme yarattı. Sotmarket.ru’da yapılan A/B testler doğrultusunda ise, SOCIAPlus kampanyalarının gösterildiği ziyaretler, gösterilmeyenlere oranla ortalama yüzde 12 daha fazla satışa dönüşürken, bu çalışmaların aylık yatırım geri dönüş oranı (ROI) yüzde 415 olarak hesaplandı.

 
ETİKETLER : SOCIAPlus