Bilişim 14 KASIM 2012 / 17:40

Şirketler sermayeyi güvenliğe yüklemeye başladı

Şirketler sermayeyi güvenliğe yüklüyor

Amerikan mobil operatörü AT&T'nin açıklamasına göre gelecek yıllarda şirketler siber güvenlik harcamalarını iki, hatta üç kat artıracak. Bunun sebebi ise saldırıların giderek daha karmaşık ve sık hale gelmesi. Bu durum AT&T’ye göre aynı zamanda milyar dolarlık bir iş fırsatı.



AT&T ağlarına saldırıların geçen dört ayda iki kat arttığını belirten AT&T Küresel İş Birimi Başkanı Frank Jules, günlük bazda takip ettikleribu saldırıların şimdilerde tespit etmesi daha kolay olan büyük dalgalar şeklinde gelmek yerine küçülmeye başladığını söyledi.

Görüştüğü büyük şirketlerdeki CIO’ların hep güvenlikle ilgili konuşmak istediğini söyleyen Jules, “Bence güvenlik konusu bir gün 40 milyar dolarlık bir pazar olacak” yorumunu yaptı.

Güvenlik için ayrılan bütçe artıyor

Jules, küresel iş çözümleri birimindeki stratejilerini de denizaşırı ülkelere yayılan büyük çok uluslu şirketlerle işbirliği yapmak, onlara sadece bağlantı sağlamak değil, M2M teknolojisi ve güvenlik gibi yeni ürün ve hizmetleri sunmak olarak tanımladı.

Kasım ayı başında bir açıklama yapan şirket, ABD ağında kablosuz ve kablolu ağları geliştirmek için sermaye harcamalarını gelecek üç yıl için yaklaşık yüzde 16 artırarak yıllık bazda 22 milyar dolara çıkartacağını açıklamıştı.

Bu açıklamadan kısa bir süre önce iki konsolidasyon anlaşması ABD telekom pazarında değişimin işareti olmuştu. Zira Verizon ve AT&T’nin lider olduğu pazarda, Sprint Nextel ve Deutsche Telekom’un T-Mobile şirketi ise ayakta kalabilmek için kendilerini geliştirme çabasında ve son aylarda önemli gelişmelere imza attılar.

Öncelikle Japon mobil operatörü Softbank, ekim ortasında yaptığı açıklamada, Sprint’in yaklaşık yüzde 70’ini 20,1 milyar dolara satın alacağını duyurdu. Deutsche Telekom da T-Mobile ABD birimiyle küçük rakibi MetroPCS’i birleştirmenin yollarını arıyor. Hedefi ABD pazarında daha büyük operatörlerle rekabet edebilmek.

Bu arada rekabet düzenleyicileri AT&T’nin geçen yıl T-Mobile’ı satın almasına yönelik bir planı geri çevirmişti. Gerekçesi bunun tüketiciler için daha yüksek fiyat ve daha kötü servis anlamına geleceğine yönelik endişeler.

Softbank anlaşması ile ilgili yorumu sorulduğunda ise Jules şu yanıtı verdi:

“Yeni güç kazanan Sprint’in pazara etkileri konusunda bir yorumda bulunmak için erken. Keşke T-Mobile’ı alabilseydik, ama bunu yapmamıza izin verilmedi. Yeni Sprint, yakından takip edeceğimiz bir rakibimiz olacak.”