Bilişim 03 KASIM 2015 / 11:52

Ses tanımada "netlik" artıyor

Mobil şebekeler, 4,5 G ile birlikte 2016 yılında “Voice over LTE” (VoLTE) teknolojisine geçiyor.

VoLTE ile birlikte şebekeden gelen sesin kalitesi çok ciddi anlamda artacağına dikkat çeken  Defne Telekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, “Çağrı merkezi sektöründe müşterilerin en çok şikayet ettikleri noktalardan biri, özellikle kalabalık çağrı merkezlerinde, agentların seslerinin iyi duyulmaması ve kaliteli bir iletişim kurulamamasıydı.  Voice over LTE” (VoLTE) teknolojisine geçilmesiyle birlikte, ses ve konuşma tanıma teknolojileri daha hassas, daha duyarlı ve daha iyi tanır hale gelecek” dedi.

Haliloğlu, bu gelişme sayesinde mobil şebekelerin “Voice over LTE” (VoLTE) adı verilen teknolojiyi kullanmaya başlayacağını belirterek, çağrı merkezlerinin de bu sayede tüm şebekelerde daha yüksek bir ses kalitesine ulaşacağını kaydetti.

Maliyet öne çıkıyor

Bu da ses teknolojilerinin çağrı merkezi sektöründe daha verimli kullanılmasını ve agent sayısının azaltılarak operasyonel giderlerin düşürülmesini sağlayacak, Çağrı merkezi sektörünün yaklaşık 80 bin kişiye istihdam sağlayan, bölgesel kalkınmaya destek olan önemli ve stratejik sektörlerden biri olduğuna dikkat çeken Oğuz Haliloğlu, “2015’te enflasyondan ve döviz kurundaki artıştan dolayı çağrı merkezlerinin operasyonel maliyetlerinde ciddi bir artış gözlemlendi. Defne Telekomünikasyon’un sektöre sunduğu farklılaşmış yenilikçi çağrı merkezi ürünleri gibi operasyonel verimliliği arttıran ve maliyeti düşüren yazılımlar daha da önem kazandı” dedi.
ETİKETLER : VoLTE Voice over LTE