Bilişim 18 MART 2015 / 11:17

SES 2014 yılında 1.1 milyar kişiye ulaştı

Uydu ve yayıncılık operatörlerinden SES, 2014 yılında hizmetleriyle dünya çapında 312 milyon haneye ve 1.1 milyar kişiye ulaştığını açıkladı. Bu rakam, bir önceki yıla göre yüzde 7 oranında artış anlamına geliyor.



SES’in yıllık pazar araştırması ve Avrupa’da gerçekleştirdiği uydu izleme çalışmalarına göre bu büyüme, SES’in sırasıyla 7 milyon, 44 milyon ve 24 milyon haneye ulaştığı gelişmekte olan bölgeler Afrika, Asya Pasifik ve Latin Amerika’yı kapsıyor. 2014 yılında Avrupa’da ulaşılan hane sayısı 154 milyona, Kuzey Amerika’da ise 84 milyona çıktı.

SES uydularıyla 2013 yılında 106 milyon haneye ulaşılırken bu rakam 2014’te 125 milyon olarak gerçekleşti. Kablolu erişim yüzde 3 oranında azalırken SES uydularından hizmet alan IPTV’li haneler yüzde 21 artışla 38 milyona ulaştı. Bu sonuçlar uyduların hane erişimindeki artışını ve yayıncılık altyapısındaki lider rolünü gözler önüne serdi.

SES Uydu İzleme Raporu’na göre uydu hala Avrupa’da en yaygın TV alıcısı olarak kullanılıyor ve doğrudan 90 milyon haneye ulaşıyor. 64 milyondan fazla uydulu eve erişen SES ise bu evlerin çoğunluğuna hizmet veriyor. Doğrudan erişim anlamında Avrupa SES’in en güçlü olduğu pazar olma özelliğini sürdürüyor. Almanya ASTRA ile erişilen 18 milyon hane sayısıyla SES için en büyük DTH (Direct to Home) pazarı olurken Fransa 11 milyon haneyle en gelişmiş IPTV pazarı unvanını elde etti. Rapor ayrıca bir önceki yıl 38 milyon olan uydu üzerinden HD yayın izleyici sayısının 2014’te 47 milyona ulaştığını ortaya koydu. Buna göre Avrupa’daki uydulu evlerin yüzde 77’si SES uydularından hizmet alıyor. SES 2014 yılında uydularıyla dünya çapında 1800’ü HD olmak üzere 6500 TV kanalına yayın yapma şansı elde etti.

SES Ticari İlişkiler Direktörü Ferdinand Kayser konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

“SES yıllık pazar araştırması ve Uydu İzleme Raporu, SES’in TV yayıncısı olarak lider rolünü gösteriyor. Daha iyi yayıncılık hizmeti sunmak amacıyla ağırlıklı olarak gelişen pazarlarda yatırım yapıyoruz. Örneğin bu yıl fırlatılması planlanan SES-9 uydusu SES’in Kuzeydoğu Asya, Güney Asya ve Endonezya’daki DTH yayın kapasitesini artıracak. Diğer yandan araştırmalar Afrika pazarının fırsatlarla dolu olduğunu gösteriyor. TV operatörlerini desteklemek amacıyla yeni hizmetler geliştirmeye devam edeceğiz ve izleyicilerinin artırmalarına yardımcı olacağız. SES olarak önemli rol üstleneceğimiz yeni nesil video konusu için Kuzey Amerika ve Avrupa gibi olgunlaşmış pazarlara da ilgimizi azaltmayacağız.”