Bilişim 10 OCAK 2013 / 14:17

SAS Türkiye Genel Müdürü Hakan Erdemli: "Yeni dünyanın petrolü veriyse, oktanı da yüksek olmalı"

Yeni dünyanın petrolü verinin oktanı yüksek olmalı

1 Ocak’ta SAS Türkiye Genel Müdürü olarak göreve başlayan Hakan Erdemli ile veri analizinden başlayıp Obama'nın seçim kampanyasına kadar uzanan keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.



Yaklaşık 1 yıl boyunca SAS Türkiye’de Satış Direktörü olarak görev yaptıktan sonra 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren SAS Türkiye Genel Müdürü olarak atanan Hakan Erdemli, yeni görev tanımıyla ilk kez basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Erdemli, sözlerine SAS bünyesinde görev aldığı süre boyunca neden SAS’ın dünyada en çok çalışılmak istenen şirketler listesinin ilk sırasında yer aldığını defalarca yakından görme şansı yakaladığını söyleyerek başladı. “SAS’ın ortaya koyduğu imkanlar ve sahip olduğu kurum kültürü kendini geliştirmek isteyen çalışanlar kadar, standartlarını yükseltmek isteyen kurumlara da ışık tutuyor” diyen Erdemli, bu yüksek standartların iş performansına da yansıdığını ifade etti.

Müşterilerin yüzde 97'si SAS'tan vazgeçemiyor

SAS’ın teknolojik iş odaklarını bilgi yönetimi (information management) ve analitik gibi konular yer alıyor. Analitik konusunda özellikle çok iddialılar, yüzde 36 pazar payıyla dünyanın bu alanda halka açık olmayan en büyük yazılım şirketi olduklarını söylüyorlar. Kendilerini takip eden ilk sıradaki şirketin pazar payı yüzde 16.

Eremli’nin paylaştığı bilgilere göre SAS, birlikte çalıştığı müşterilerin çözümlerine olan sadakatini sağlamak konusunda önemli bir başarıya sahip. “SAS 36 yaşında ve 36 yıldır SAS ile çalışan müşterileri var” diyor Erdemli. “Türkiye’deki varlığımız da 16 yaşına girdi ve Türkiye’de 16 yıldır bizimle çalışan müşterilerimiz mevcut” diye de ekliyor.

Dünya genelinde SAS ürünlerini bir kez kullandıktan sonra bu ürünlerle devam etmeyi tercih eden müşterilerin oranı yüzde 97. Türkiye’de ise bu oran 1 puan artışla yüzde 98 olarak ölçülmüş.

135 ülkede faaliyet gösteren ve 60 bine yakın müşterisi olan bir kurum için gayet iyi bir rakam.

Gelirlerin yüzde 24'ü Ar-Ge'ye gidiyor

Tabii Erdemli’nin sözleriyle şirketin bu başarısının arkasında kazandığının yüzde 24’ünü araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yatırmasının da önemli bir payı mevcut. Şirketin 13 bin 500 personelinin 5 bini ABD'de yer alan Kuzey Karolayna’daki Ar-Ge merkezinde çalışıyor.



Bunun sonucu olarak da SAS 26 yıldır her yıl kesintisiz olarak gelirlerini artırmayı başarmış. 2012 yılında da büyüme makro ekonomik büyüme rakamlarının üzerinde, yüzde 12. Toplam gelir ise 2,72 milyar dolar.

2013 beklentisi açıklanan bu rakamların daha da üzerinde.

Türkiye'de kamuya verdikleri önem artıyor

Erdemli’ye Türkiye’deki önceliklerinin ne olduğunu sorduğumuzda finans, sigorta ve telekomünikasyon gibi sektörlerin yanında özellikle son 2 yıldır gösterdikleri çabalarla kamu sektöründe de SAS çözümlerinin kullanımını yaygınlaştırmak üzere çalıştıklarını söylüyor.

Ankara’da sadece kamuya adanmış bir personel de çalıştırmaya başlamışlar ve öyle görünüyor ki bu alandaki operasyonun büyüklüğü önümüzdeki yıl daha da artacak.

Bu arada Türkiye’nin bölge yöneticiliği pozisyonunda da bu yıl önemli bir değişim gündeme gelmiş. Geçtiğimiz yıla kadar SAS Türkiye’nin sorumluluğuna Merkez Asya ve Kuzey Afrika ülkeleri de giriyordu. Bu yıl Kuzey Afrika Türkiye’den ayrılarak Güney Afrika’ya bağlanmış.

Obama seçim kampanyasında SAS çözümleri kullanmış

SAS’ın kamuya verdiği ağırlığa dayanarak kamuda hangi kurumların bu çözümlere daha çok ilgi gösterdiğini sorduk. Özellikle kamu bankaları ve Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) bu çözümlerle yakından ilgileniyormuş.

Bu arada bilgiyle bu kadar haşır neşir olan bir kurumun sunduğu çözümlerin politik kampanyalarda da kullanılıp kullanılmadığına değindik. Kullanılıyormuş. Örneğin Obama’nın son seçim kampanyasında sosyal medyadan gelen tepkilerin yorumlanmasında SAS sosyal medya analiz çözümleri kullanılmış.

Türkiye’de bugüne kadar benzer bir kullanım politika alanında yok. Bununla birlikte Erdemli, farklı sektörlerdeki kurumların müşterilerinin sesine kulak vermek için bu çözümlerden halihazırda yararlandıklarını söylüyor.

Dolayısıyla aynı şey aslında vatandaşın kamu hizmetleri konusunda ne düşündüğünü hızla analiz edip harekete geçmek için de geçerli. Belediyeler özellikle bu işin odağında yer alan kurumlar.

Kullandığınız verinin "oktanı" yüksek olmalı

Üstelik şirketin “Visual Analytics” adını verdiği görsel analitik çözümleri sayesinde bunları iPad gibi cihazlardan görerek, dokunarak da yönetebiliyorsunuz.



“Özetleme analitik kavramı karmaşık olan her şeyi basitleştirmek üzerine kuruludur” diyor Erdemli. “Her sektörün dinamiği farklıdır ama bizim de her dinamiğe uyum sağlayacak çözümlerimiz var. Bu çözümlerin farkına varan şirketlerin süreçlerini şeffaflaştırma ve geleceği görme konusunda önemli bir avantaj sağlayacağını düşünüyoruz. Madem veriye yeni dünyanın petrolü diyoruz, oktanımız ne yüksek olursa şirketlerimiz hızlı gidecek demektir.”