Bilişim 21 KASIM 2012 / 17:39

SanDisk'ten mesaj var: "2013 SSD yılı olacak"

SanDisk'ten mesaj var: "2013 SSD yılı olacak"

SanDisk Türkiye Satış Müdürü Yosi Rafael ve SanDisk Orta Doğu ve Afrika Bölgesinden Sorumlu Bölge Müdürü Bradley Bennett, SanDisk'in yeni dönemde piyasaya süreceği ürünlerle ilgili bilgi verdi. SanDisk'e göre 2013 yılı SSD'lerin yılı olacak.



Geçtiğimiz gün Intel tarafından düzenlenen Intel Teknoloji Konferansı'nda yer alan SanDisk, 21 Kasım'da düzenlediği toplantıyla elinde yeni neler olduğunu paylaşmak üzere basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Dilerseniz normal bülten formatına girmeden toplantıya dair notlarımızı sizinle madde madde paylaşalım.

1. Yeni gelişen teknolojilerin sürekli bellek ihtiyacını artırdığına değinildi. SanDisk de bu alana yönelik yatırım yapan bir şirket olarak geleceğini parlak görüyor.

2. SanDisk SSD (bellek tabanlı sabit disk) ürünlerinin gelişiminde önemli rol oynadığı, hatta bu çözümleri mümkün hale getiren teknolojileri ilk üreten olduğu iddiasında. Her yıl Ar-Ge için 500 milyon doların üzerinde para ayırıyor ve 3 bin 900 patente sahip.

3. Dünyada SSD'lerin kontrolcü, bellek üretimi ve birleştirme işini yapabilen tek şirket olduklarını söylüyorlar. Tüm süreçleri kontrol altında tutabildikleri için 5 milimetre kalınlığında diskler üretmeyi de başarmışlar.

[caption id="" align="alignnone" width="455" caption="SanDisk Orta Doğu ve Afrika Bölgesinden Sorumlu Bölge Müdürü Bradley Bennett heyecanla yenilikleri anlatıyor."][/caption]

4. Neden SSD'ler benzer kapasiteli taşınabilir belleklerden çok daha pahalı diye sorduk. "Kontrolcü maliyetinin yanı sıra SSD'lerde kullanılan bellekler çok daha kaliteli örneklerden seçiliyor. Silikon gofretin merkezine gittikçe kalite artar, bunları özellikle seçiyoruz" dedi. Demek ki gofretin dışında kalanları da 3 kullanımda bellekleri bozulan Çinli üreticiler topluyor...

5. Masaüstü sistemler için SanDisk ReadyCache diye bir ürün geliştirmişler. Aslında 32 GB'lık bir SSD disk ama sabit disk yerine geçmiyor. Bunun yerine sık erişim yapılan verileri üzerine alarak erişim hızını ve disk operasyonlarına bağlı sistem performansını artırıyor. Tek bir ReadyCache cihazı birden fazla diskle aynı anda çalışabiliyor.Son kullanıcı fiyatının 55-60 dolar civarında olacağı söyleniyor.



6. Kompakt Flaş kart teknolojisinde CFast2.0 diye bir standart getirmişler. Bu kartlarla SSD'lerin okuma ve yazma performanslarına ulaşmak mümkün olacak. Önümüzdeki yılın başında CES'te tanıtılacak olan ürünün 2013'ün 3. çeyreğinde piyasaya sürülmesi bekleniyor.

7. Mobil tarafta da bir takım atılımlar yapmışlar, daha hızlı microSD bellekler üretmişler. "Bellek yavaşsa telefon da yavaştır" diye bir yaklaşımı benimsiyorlar. Aslında cep telefonlarının Full HD video kaydedebildiği ve saniyede birçok fotoğraf karesini arka arkaya çekebildiği bir dünyada haksız da sayılmazlar. Ama şöyle bir sorun var, belleğin içine kontrolcü de sıkıştırmak gibi bir dertleri olduğu için 16 GB üzeri kapasitede üretemiyorlar. Teknoloji burada biraz sıkışmış.

8. Android telefonlar için Sandisk Memory Zone diye bir uygulama geliştirmişler. Bu uygulamayla kartın ne kadarını hangi tür verilere, ne kadarını yüklenen yazılımlara ayırabileceğinizi ayarlayabiliyorsunuz. Bu arada yazılımın 160 bin aktif kullanıcısı arasında bir de araştırma yapmışlar, buna göre telefonlarda depolanan veri miktarı Fotoğraf>Müzik>Uygulama>Doküman>Video şeklinde sıralanıyor. Cep telefonunda video izleyenlerin sıralamanın en altında (oran olarak yüzde 4) oluşu dikkatinizi çekti mi? Diğer yandan videonun şirketin sattığı belleklerde en fazla yer kaplayan içerik olduğunu da not düştüler.



9. USB sürücülerini Universal, Style ve Performance olarak üç gruba ayırmışlar. Şimdilik ürünler 128 GB'a kadar çıkıyor, gelecek yıl 256 GB olacakmış. Ara kapasiteler olacak mı, mesela 196 GB gibi bir bellek görecek miyiz dedik, yok dediler. İkiye katlanarak yürüyormuş hep bu işler. Bu arada USB üzerinden çalışabilen taşınabilir uygulamalar sayesinde çalışma ortamınızı farklı bilgisayarlar arasında taşıyabildiğiniz U3 teknolojisini 1,5 yıl kadar önce "Kimse bunun ne olduğunu anlamadı" diye terk etmişler.

10. Türkiye'de tüketicilere, oyunculara, hatta fotoğrafçılara bile gitmelerine rağmen kurumsal penetrasyonları ve bu yöndeki çabaları neredeyse sıfır. Birileri kendilerine gelirse yurt dışına yönlendirip çözmeye çalışıyorlar ama arada "Biz bu ürünü kurumsal pazarda büyük bir şirkete satarsak da bozulursa sabahına telefon gelecek diye korkarım, çünkü böyle bir ölçekte servis sağlayacak altyapıya sahip değiliz" diyecek kadar da açık sözlüler.

Neticede SanDisk tarafında genel durum budur. Yeni haberler geldikçe sizlerle paylaşacağız.