Bilişim 21 EYLÜL 2015 / 09:54

Restoran sektörü teknoloji ile büyüyecek

22 ülkede faaliyet gösteren, dünyanın en kapsamlı restoran keşif rehberi Zomato’nun düzenlediği ve sektör profesyonellerini bir araya getiren “Zomato Restoran Zirvesi 2015”te; alanında başarılı isimler deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı.



Türkiye’de 13 şehirde 40 binin üzerinde restoran hakkında detaylı bilgi sunan, 22 ülkede faaliyet gösteren, restoran arama ve keşif platformu Zomato, düzenlediği zirve ile yeme-içme sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirdi. Hürriyet’in medya sponsoru olduğu Zomato Restoran Zirvesi; BKM Express, Sodexo ve Protel’in sponsorluğunda 15 Eylül, Salı günü Baltalimanı Portaxe’de gerçekleşti.

Zomato Restoran Zirvesi 2015’te; deneyimli restoran yöneticileri, üst düzey pazarlama profesyonelleri, dünya çapında şefler ve fenomen blogger’lar konuşmacı olarak yer aldı.

Bugüne kadar Türkiye'de yeme-içme sektörü özelinde düzenlenmiş en büyük ve en kapsamlı etkinlik olan Zomato Restoran Zirvesi’nde; Yeni Nesil Restoranlar ve Teknolojiyle Dönüşüm, Zincir Restoranlarda Servis ve Hizmet Kalitesi, Global Markaların Türkiye Deneyimi, Değişen Trendler, Müşteri Sadakati ve Sürdürülebilirlik gibi başlıklar altında paylaşımlar yapıldı. Aynı sektördeki kişilerle iletişime geçmek, iş potansiyellerini görmek ve tecrübeleri paylaşmak açısından da önemli bir platform oluşturan Zomato Restoran Zirvesi, katılımcılara yeni girişim fırsatları da yarattı.

Teknolojiye entegre olan restoran sektörü hızla büyüyor…

Zomato Türkiye Ülke Müdürü Ali Servet Eyüboğlu yaptığı açılış konuşmasında, Zomato Restoran Zirvesi’ni geleneksel hale getirmeyi hedeflediklerini belirterek şunları söyledi: “Ev dışı tüketim sektörü rakamlarına baktığınızda büyük bir gelişme görüyoruz. Restoran sektörü teknolojiye de entegre olmaya başladı. Zomato olarak bizler de işletmeleri daha karlı bir işleyişe sahip olmaları yönünde destekleyici çalışmalar yapıyoruz. Zomato alarak son 6 ayda 8 şirket satın aldık ve 3 bin çalışanımızla dünya çapında sektöre hizmet veriyoruz. Aldığımız 225 milyon dolarlık yatırımla daha güçlü bir şekilde yolumuza devam ediyoruz.” Türkiye’de 60 kişilik bir ekiple hizmet verdiklerini söyleyen Eyüboğlu, çok hızlı büyüdüklerini ve bu ekibin kısa sürede iki katına çıkacağını da söyledi. Ayrıca Eyüboğlu, Zomato’nun mobil ödeme platformunun yakın zamanda Türkiye’ye geleceği bilgisini de verdi. Eyüboğlu, sektörün gelişimi adına önemli bir platform olan Zomato Restoran Zirvesi’nin hayata geçirilmesinde destek olan BKM Express, Sodexo ve Protel’e de katkılarından dolayı teşekkür etti.

“Güvenli ödeme sistemleriyle geleceği şekillendiriyoruz”

BKM Express Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, etkinliğin ana sponsoru olmaktan büyük gurur duyduklarını belirttiği konuşmasında, nakitsiz ödemelerdeki gelişmeler hakkında şu bilgileri verdi. “Türkiye’de 13 milyon adet kartlı işlem yapılıyor. Vizyonumuz, nakitsiz ödemelerde kullanıcılara geleceğin deneyimini yaşatmak. BKM ve Türk bankaları olarak nakitsiz toplumu büyütmeyi hedefliyoruz. Dünyada 1897 yılında başlayan kartlı ödeme sistemi Türkiye’ye 1963 yılında geldi. Ülkemize gelen turistlerin talebi üzerine doğan ihtiyaç zamanla gelişti ve 2004 yılında ilk temassız kartlarla tanıştık. 2010 yılında da kartlar dijitalleşti. Cep telefonuyla alışveriş deneyimine de ilk 2010 yılında başladık. Tüketim harcamalarımızın yüzde 40’ını kartla ödüyoruz. Halen yüzde 60’ını nakit ödüyoruz. BKM olarak geliştirdiğimiz basit ve güvenli ödemelerle bugünden geleceği şekillendiriyoruz.”

Türkiye’de internet ve mobil reklam konusunda gelişmeleri aktaran Mobilike Kurucu Ortağı Şekip Can Gökalp, mobil reklam platformunun 6 yıl önce kurulduğunu belirterek, mobil cihazlardaki kullanıcılara ve reklam verenlere destek verdiklerini söyledi. Gökalp, Zomato gibi platformlarda yapılan kullanıcı yorumlarının işletmeler açısından taşıdığı öneme de dikkat çekti.

Değişen trendler, müşteri sadakati ve sürdürülebilirlik

Zomato Restoran Zirvesi 2015’in Gold sponsoru olan Sodexo da katıldığı oturumlarla sektöre ışık tutan markalar arasında yer aldı. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri İcra Kurulu Başkanı Burçin Ressamoğlu’nun moderatörlüğünü yaptığı oturumda; Sosa Restoranlarının Sahibi Ali Hakan Muştu ve Burger House Genel Müdürü Osman Kırık deneyimlerini aktardı. Değişen trendlere adapte olan işletmelerin her daim bir adım önde olduğunu vurgulayan Burçin Ressamoğlu, teknolojinin bu trendler içerisinde büyük rol oynadığını da belirtti. Sosa ve Burger House’ın markalaşma hikayelerinin de aktarıldığı oturumda müşteri sadakati ve kalite standartlarına ilişkin sürdürülebilirliğe dokunan konular masaya yatırıldı.
ETİKETLER : akıllı restoran zomato