Bilişim 03 EYLÜL 2015 / 14:07

Reklamcılar mobil tarafa olan yatırımları artırıyor

IAB Avrupa, IAB Amerika ve IHS Technology’nin yaptığı ortak araştırmaya göre global mobil reklam yatırımları yüzde 64,8 büyüyerek 2014 yılında 24 milyar euro ’ya ulaştı.

IAB Avrupa, IAB Amerika ve IHS Technology’nin verilerine göre 2013 yılında 14.6 milyar euro (19.3 milyar $) olan mobil reklam yatırımları 2014 yılında yüzde 64,8’lik artışla 24 milyar euro ’ya ulaştı (31.9 milyar $).Bu yükselişin temel nedeni mobil cihazların yaygınlaşması ve mobille ilgili girişimlerin artması olarak görülüyor. 2014’te mobil gösterim bazlı reklam gelirleriyüzde 88,1’lik büyüme gösterirken, arama motoru bazlı gelirlerdeyüzde 55,2,operatörlere bağlı mesajlaşma sistemlerinden uygulama tabanlı mesajlaşma sitemlerine geçişler sayesinde,SMS reklamlarında ise yüzde 13’lük artış kaydedildi.

IAB Avrupa, IAB Amerika ve IHSTechnology’nin yaptığı ortak araştırmaya göre global mobil reklam yatırımlarıyüzde 64,8 büyüyerek 2014 yılında 24.0 Milyar euro ’ya (31.9 milyar $) ulaştı. Mobil gösterim bazlı reklamlar 11,4 milyar euro ile (15.1 milyar $) ilk defa mobil arama harcamalarını geride bıraktı. Kuzey Amerika yıllık yüzde 77 ile en yüksek büyümeyi kaydetti. Avrupa’nın global mobil reklam yatırımlarındaki payı 4.0 milyar euro (5.3 milyar $) ile yüzde 16,6 oldu.

IAB Avrupa, IAB Amerika ve IHS Technology’nin verilerine göre 2013 yılında 14.6 milyar euro (19.3 milyar $) olan mobil reklam yatırımları 2014 yılında yüzde 64,8’lik artışla 24 milyar euro ’ya ulaştı (31.9 milyar $).Bu yükselişin temel nedeni mobil cihazların yaygınlaşması ve mobille ilgili girişimlerinartması olarak görülüyor. 2014’te mobil gösterim bazlı reklam gelirleriyüzde 88,1’lik büyüme gösterirken, arama motoru bazlı gelirlerdeyüzde 55,2,operatörlere bağlı mesajlaşma sistemlerinden uygulama tabanlı mesajlaşma sitemlerine geçişler sayesinde,SMS reklamlarında ise yüzde 13’lük artış kaydedildi.

2013-2014 gelir oranları karşılaştırması

Mobil Gelirleri (Milyon euro ) 2013 2014 Değişim (yüzde )

Gösterim Bazlı (Display) 6.041 11.365 88,1

Arama (Search) 7.123 11.051 55,2

Mesajlaşma 1.399 1.581 13,0

Toplam 14.563 23.997 64,8

2014 yılı için bölgelerin küresel bazdaki payları şu şekilde oldu

Kuzey Amerika : yüzde 44,9 (10,8 milyar euro /14,3 milyar dolar)

Asya Pasifik : yüzde 36,5 (8,8 milyar euro / 11,7 milyar dolar )

Avrupa : yüzde 16,6 (4 milyar euro / 5,3 milyar dolar )

Ortadoğu ve Afrika : yüzde 1,2 (0,3 milyar euro / 0,4 milyar dolar )

Latin Amerika : yüzde 0,8 (0,2 milyar euro / 0,2 milyar dolar )

Kuzey Amerika 2013 yılına göre yüzde 76,8’lik büyüme ile öne çıkan bölge oldu. Ayrıca diğer bölgelerde de yüzde 50’nin üzerinde büyüme gerçekleşti.

Diğer bölgelerin büyüme oranları ise şöyle:

Kuzey Amerika : yüzde 76,8

Ortadoğu ve Afrika : yüzde 68,5

Latin Amerika : yüzde 66,1

Avrupa : yüzde 58,6

Asya-Pasifik : yüzde 54,5

IAB Avrupa CEO’su TownsendFeehan, ‘’Global mobil reklam gelirleri Avrupa’da ve dünyada mobilinbüyüklüğü ve getirdiği fırsatlarla önemli bir pazarlama platformu olduğunu bir kez daha kanıtladı. Cihazlar arası farkların azalması ve dijital içeriklerle etkileşimim artması sayesinde tüketici davranışları ajanslar, yayıncılar ve reklamverenler tarafından daha iyi gözlemlenir hale geldi. IAB Avrupa olarak dijital büyümeyi desteklemek için araştırma ve eğitim çalışmalarıyla sektörel standartların geliştirilmesine yatırım yapmaya devam ediyoruz." dedi.

IAB ABD Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Mobil Pazarlama Merkezi Genel Müdürü Anna Bager durumu, “Mobil cihazlar tüm dünyada tüketicilerin hayatlarının merkezine oturdu.Bu rakamlar markaların, mobilin büyük potansiyelinin farkına vardığının göstergesidir. Büyümenin devam edebilmesi için şimdi sıra, tüm sektörün mobil standartlarınındünya çapında oturtulması için bir araya gelmekte.” olarak özetledi.

IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kurşun mobilin Türkiye’deki gelişimini“Mobil Türkiye’de de hızla büyüyor.IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması kapsamında kodlu sitelerde yapılan platform analizine göre mobilin (telefon + tablet) sayfa gösterimlerdeki payı Nisan 2014’de yüzde 12,3’den Haziran 2015’de yüzde 28,4’e çıkmış durumda. 2014’de Türkiye mobil reklam yatırımlarında gözlenen yüzde 30’luk artışın 2015 yılında da sürmesini ve dijital reklam yatırımları içindeki payını artırmasını bekliyoruz.” sözleriyle değerlendirdi.