Bilişim 23 HAZİRAN 2011 / 15:27

Philips'in diktiği 2011 ağaç arasında BTnet.com.tr'nin de bir dikili ağacı var

Philips Türkiye’nin 320 çalışanı, Tepeören'de 2011'e 2011 fidan dikmek için biraraya geldi. BTnet.com.tr olarak bu etkinliğe eşlik ettik, bir fidan da biz diktik.



Çevre dostu ve enerji verimli teknolojilerinin geliştirilmesine önemli katkılar sağlayan şirketlerden olan Philips, İstanbul Tepeören mevkiinde Philips Türkiye çalışanlarının ve yöneticilerinin katılımıyla “2011’de 2011 Ağaç” etkinliği düzenledi.

Philips’in çevre çalışmaları kapsamında gerçekleşen ve yaklaşık 320 çalışanın katıldığı etkinlikte Philips Türkiye CEO’su Willem Rozenberg, Philips Aydınlatma Türkiye Genel Müdürü Ülkem Kırımlı, Philips Tüketici Ürünleri Türkiye Genel Müdürü Elvan Özkal ve diğer Philips yöneticileri hazır bulundu.

Fidan dikimi sonrasında düzenlenen piknikte konuşan Philips Türkiye CEO’su ve Sağlık Bakım Genel Müdürü Willem Rozenberg, “Bugün, çevre bilincini hem kurumsal hem bireysel düzeyde yaşayan bir ekip olarak burada toplandık. Bu yıl Ocak ayında, Antalya Kepez’de de 400 arkadaşımızın katılımıyla 2 bin fidan dikilmişti. Amacımız bu alanda aktif rol oynamak ve çevreye yönelik faaliyetlerimizi, sizlerin de katılımıyla sürdürmektir” dedi.

BTnet.com.tr'nin artık Philips ormanında bir fidanı var

BTnet.com.tr olarak biz de Philips'in bu etkinliğinde yer aldık ve bir fidanı yayınımız, okurlarımız ve ekibimiz adına toprağa diktik. Bu anı kameraya almayı da ihmal etmedik:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BUI2qhIVIn0[/youtube]

Teknoloji meraklısı bir basın mensubu olarak elimizin toprağa pek de alışkın olmadığını fark etmişsinizdir. Gerçi çekingenliğimiz biraz da çapayı fidana vurup boynunu bükmekten korktuğumuz için ama olsun. Size burada söz veriyoruz ki hem yayın grubu olarak, hem birey olarak bundan sonra daha yeşil bir çevre için daha çok çaba göstereceğiz.

Bu arada fidan dikmek gerçekten harika bir duygu. İnsan kendinden bir parçayı koparıp toprağa büyümeye bırakmış gibi hissediyor. O nedenle fidanımızın yanından ayrılmadan önce bir poz daha almadan gitmeyelim istedik.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aNQILL64azg[/youtube]

Tepeören mevkinde boş araziyi güzelleştirecek olan fidanımızı dikerken yanımızda Türk Philips Kurumsal İletişim Müdürü Berna Yalaz da bize eşlik ediyordu. Berna Yalaz, gerçekleştirilen etkinliğin nedeni ve önemi hakkında şunları söyledi:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tCo0HpOuBfQ[/youtube]

Etkinlikte Philips Aydınlatma Türkiye Genel Müdürü Ülkem Kırımlı ile de uzun uzun sohbet etme imkanımız oldu. Çevreci teknolojiler ve yeşil bir çevre söz konusu olduğunda Kırımlı'nın gerçekten de anlatacağı çok fazla şey var.

Bu konuda önümüzdeki günlerde kendisiyle detaylı bir röportaj yaparak sayfalarımıza taşımak üzere sözleştik.Yine de kendisinden küçük bir görüş almayı ihmal etmedik.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VXRw6FfdACY[/youtube]

2015’e kadar yeşil innovasyona yatırım iki katına çıkacak

Kısa süre önce EcoVision5 programı ile 2015’e kadar yeni sürdürülebilirlik hedeflerini açıklayan Philips, şirketin üç sektöründe sürdürülebilir işletmeyi hızlandırmak için 2015’e kadar çevreci ürün geliştirme teknolojilerine 2 milyar euro yatırım yapacağını duyurdu. 2010 yılı itibariyle Philips’in çevreci inovasyona yaptığı toplam yatırım 1 milyar euro’ya ulaştı. Bu vizyon çerçevesinde Philips “Yeşil Ürün” satışları 2009’da toplam satışın yüzde 31’ini oluştururken, 2010'da yüzde 38’ine ulaştı.

Willem Rozenberg konuya ilişkin olarak şunları söyledi: “Sürdürülebilirliği, büyümenin önemli bir faktörü ve Philips DNA’sının ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. 2015’e kadar çevreci inovasyon yatırımımızı iki katına çıkararak, anlamlı ve sürdürülebilir çözümler sunmayı amaçlayan bir sağlık ve iyi yaşam şirketi olma konusundaki kararlılığımızı yeniden ortaya koyduk. Bu konudaki kararlılığımız, aynı zamanda daha sürdürülebilir ve enerji verimli ürün ve çözümlere duyulan ihtiyaç gibi küresel eğilimlerle gelişen “Vision 2015” büyüme stratejimizi de destekliyor.” dedi.

Philips hangi çevreci ürün ve  teknolojilere imza atıyor?

Sağlık bakım alanına yeni eklenen “Yeşil Ürünler”den biri Philips Essential adını taşıyan hasta izleme sistemi. Nakil sırasında klinik iş akışı ve hasta güvenliği için tasarlanan bu sistem, enerji kullanımında yüzde 48 azalma, yüzde 72 daha az ürün ağırlığı ve yüzde 32 daha az ambalaj ağırlığı sağlıyor ve kurşunsuz bataryayla çalışıyor.

Tüketici ürünlerine eklenen dikkat çekici yeşil ürünler arasında yer alan dünyanın ilk PVC/BFR içermeyen televizyonu Econova TV ise hem AB-enerji “A+” etiketini aldı hem de EISA En İyi Yeşil TV 2010/2011 ödülünü kazandı.

Aydınlatma, Philips’in toplam “Yeşil Ürün” satışlarının yarısına yakınını oluştururken; sektörde geleneksel 60-watt şeffaf lambanın yerine geçebilecek ilk ürün olan “Philips MASTER LEDbulb 12 Watt lamba”nın piyasaya sürülmesiyle önemli atılımlar yapmaya devam etti. Kategorisinde “ENERGY STAR” belgesi alan ilk ürün olan bu yenilik; Amerika Aydınlatma Derneği tarafından Tomorrow ödüllerinde “LED değişimleri lamba” kategorisinde ödül aldı ve Popular Science Dergisi tarafından “2010 yılının ürünü” seçildi.

Haberde bahsi geen rapora www.philips.com/annualreport2010 adresinden ulaşabilirsiniz.