Bilişim 21 ŞUBAT 2012 / 17:06

Oracle’ın İstanbul buluşması gerçekleşti

Oracle’ın İstanbul buluşması gerçekleşti

Oracle, ‘Oracle Donanım Sistemleri: Maksimum Performans Turu’ ile donanım stratejisi ve ürün yol haritasıyla ilgili bilgileri paylaşırken, iş ortakları ve müşterilerle buluşmayı hedefliyor. 



Kurumsal donanımın geleceği, BT altyapılarının optimizasyonuna dair yöntemler ve Oracle ürünlerinin tanıtıldığı toplantıda, yeni nesil donanım ve depolama teknikleri  hakkında bilgiler paylaşıldı.

Toplantı öncesinde gazetecilerle bir araya gelen Oracle EMEA Bölgesi Donanım Satış ve Depolama Ürünleri Başkan Yardımcısı Steve Furniss, Oracle Open World etkinliğinde de önemli açıklamalar yaptıklarını, Sun’a Ar-Ge adına önemli yatırımlar yaptıklarını söyledi. Tüm bunların, ürünler olarak meyvelerini verdiğini vurgulayan Furniss, şöyle devam etti:

“Büyük veri gibi yeni kavramlara yatırım yapıyoruz. Bu, sosyal medyada biriken veriler gibi yapılandırılmamış verileri alarak anlamlandırmaya çalışan bir kavram. Cluster ürünümüzde önemli bir açıklamamız oldu. Pilla satın almasıyla depolama alanında da önemli bir avantaj sağladık. Tüm ürünlerde Ar-Ge’ye önemli yatırımlar yaparak, performans artırdık. Bunun anlamı şu: Müşteri artık daha fazla parayı inovasyona harcama imkanı buluyor.”

Oracle olarak odak stratejilerini ‘sistem bütünleştirme’ olarak özetleyen Furniss, tek başına en iyi ayakta duran çözümleri inşa ettiklerini söyledi. Bu yapının, toplam sahip olma maliyetini azalttığına dikkat çeken Furniss, şu bilgileri verdi:

“Veri bu kadar hızlı büyümeye devam ederken, BT bütçeleri o kadar hızla büyümeyecek. Bu da Ar-Ge’ye yaptığımız önemli yatırımların sebebini oluşturuyor. Ar-Ge’ye yılda 4,2 milyar dolar harcıyoruz. Donanım da bizim için önemli bir yatırım alanı. Sektörde fark yaratan çözümler ve donanımlarımızla sektörde rekabet avantajına sahibiz. İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz bu toplantımızla da bunu gösteriyoruz. Tüm bu yatırımlarla, pazar payımızı daha da yükselteceğiz.”

Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu ve yeni teknolojilerin bu pazarda daha hızlı konumlandığını vurgulayan Furniss, “Türkiye, bu bölgede en çok satış yapılan nokta. Avrupa şirketleri, belli noktalarda merkezi bir biçimde yapılanıyor ve BT yatırım seviyeleri düşük. Türkiye ise bu yapıda fark yaratıyor” dedi.