Bilişim 30 MART 2015 / 14:53

Onay olmadan bilgilendirme yasak olacak

2014 Kasım’ında onaylanan ve 1 Mayıs 2015 tarihinde yürürlüğe girecek Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, şirketlerin tüketicilere sürekli gönderdikleri e-posta ve kısa mesajlara ilişkin önemli düzenlemeler getiriyor.

Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan e-postayla pazarlama şirketi optivo’nun Uluslararası Direktörü Jens Fischler, kanunun yürürlüğe girmesi ile, reklam içerikli izinsiz elektronik gönderilerin cezaya tabi olacağını, bu nedenle şirketlerin tüketicilerden onay almak için yoğun bir çaba içine girdiklerini kaydetti. Fischler, yasanın “çöp” olarak tanımlanan, tüketicilerin isteği dışında gönderilen iletileri önemli ölçüde azaltacağının da altını çizdi. Fischler’e göre, yeni yasa e-postayla pazarlama alanında da önemli değişiklikler sağlayacak. Tüketicilerin, yasanın kendilerine verdiği hakları iyi bilmesi gerektiğini söyleyen Fischler temel başlıkları da paylaştı. Buna göre,

• 1 Mayıs 2015 tarihinden itibaren, tüketicinin önceden onay vermediği hiçbir ticari elektronik ileti kendisine gönderilemeyecek. Onayın yazılı ya da elektronik ortamda alınmış olması gerekiyor. İletiyi gönderen şirket, gerektiği zaman tüketicinin onayını kanıtlamakla mükellef olacak.

• Tüketicilere onaylarını almak için gönderilen metinlerde izinlerinin istendiğinin açıkça belirtilmesi ve onay bölümünün önceden işaretli olmaması gerekiyor.

• Tüketici dilediği zaman, hiçbir sebep göstermeksizin, ticari elektronik ileti alımını reddedebilir. Gönderiyi yapan şirket de bu talebin kendisine ulaşmasının ardından, ileti göndermeyi üç iş günü içinde durdurmalı.

• Tüketicinin ticari elektronik iletilere onay vermesi; telefon numarası, e-posta adresi gibi kişisel bilgilerinin üçüncü şahıs ve şirketlerle paylaşılmasına izin verdiği anlamına gelmiyor. Yasa, kişisel verilerin saklanmasından ve güvenliğinden de şirketleri sorumlu tutuyor.

• Yeni yasa, önceden izin şartı getirse de istisna olarak tanımlayabileceğimiz bir durumu da içeriyor. Eğer ticari iletiyi gönderen şirket ile tüketici arasında daha önceye dayanan bir ticari ilişki varsa, yani tüketici söz konusu şirketin “müşterisi” konumundaysa, izin şartı aranmıyor. Örneğin bir banka, daha önce kendisinden kredi kullanan müşterisine, kredilerle ilgili iletileri onay almaksızın gönderebilecek. Burada dikkat edilmesi gereken, bu iletilerin sadece müşterisi olunan ürün ya da hizmetle ilgili olabileceği. Yani kredi kullanan bir müşteriye, iş ortaklarının sunduğu ürünler ile ilgili iletiler izinsiz olarak gönderilemeyecek.

• Mesaj ya da iletinin göndericisinin de açıkça belirtilmesi gerekiyor.

 
" Bu sitede yer alan yazılar (içerik) üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan BThaber'e aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz. "
Fetih Mah. Tahralı Sok. Kavakyeli Plaza C Blok No: 7 D: 5 34704 Ataşehir / İstanbul
+90 (216) 291 13 90
E-bülten Listemize Kaydolun