Bilişim 13 HAZİRAN 2012 / 15:12

OKI Türkiye'de etkisini artıracak, bu kez KOBİ'lere odaklanacak

OKI Türkiye'de KOBİ'lere odaklanacak

OKI, özellikle farklı sektörlerdeki KOBİ'lere yönelik geliştirdiği yeni ürün ve çözümlerini İstanbul’da düzenlenen “OKI Türkiye Smart Business 2012 Konferansı kapsamında tanıttı. Konuklar arasında OKI Data Corporation (ODC) Yönetim Üyesi Kurumsal Ürünler Bölümü Genel Müdürü Haruhiko Nakazato da vardı. 



OKI, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısıyla özellikle KOBİ'lere yönelik yeni ürünlerini tanıttı ve şirketin Türkiye'deki etkinliğini artıracağının sinyallerini verdi. Toplantıya katılan OKI baskı çözümleri biriminin bağlı olduğu OKI Data Corporation (ODC), Yönetim Üyesi ve Kurumsal Ürünler Bölümü Genel Müdürü Haruhiko Nakazato, şirketlerin ve kurumların farklılaşan ihtiyaçlarını dikkate alarak OKI’nin özellikle KOBİ’lere yönelik çok sayıda yeni ürün geliştirdiğini, 2012 yılında bu ürünleri piyasaya sunmaya başlayarak daha fazla sayıda kurum ve kişinin OKI teknolojisiyle buluşturulacağını söyledi.

OKI’nin 2012 iş stratejileri ile yeni ürünlerinin tanıtıldığı OKI Türkiye Smart Business 2012 Konferansı'nda konuşan Nakazato, OKI’nin 130 yıllık bir teknoloji şirketi olduğunu ve baskı teknolojileri alanında LED’in kullanılması gibi bir çok önemli yeniliğe imza attığını belirterek şunları söyledi:
“Teknolojik gücümüzü, müşterilerimizden gelen talepleri gözönüne alarak ürüne dönüştürdük. Ürünlerimizi oluştururken özellikle bugünkü rekabet ortamında kesintisiz, kaliteli ve ihtiyaca uygun baskı çözümleri arayan küçük işletmeleri hedef aldık. Türkiye gibi KOBİ sayısı yüksek ülkelerde büyük potansiyel görüyoruz. LED teknolojimizle tasarlanan ürünlerimiz ve geniş hizmet ağımızla satışlarımızı gelecek yıllarda daha da arttırmayı hedefliyoruz.”

OKI yazıcılarda kullanılan LED teknolojisi, lazer yazıcılara kıyasla daha az yer kaplayan ve daha iyi sonuçlara ulaşılmasını sağlayan bir teknoloji olarak dikkat çekiyor.

Fiyat stratejisi geniş alanda yayılıma uygun olacak

Konferans’ta konuşan OKI Türkiye Genel Müdürü Lusi Adut da piyasaya sürülecek yeni ürünler ile OKI’nin daha geniş bir alanda ürün satışı gerçekleştirmeye başlayacağını yeni fiyat stratejisinin de buna uygun olacağını söyledi.

Yeni dönemde bir başka önemli yeniliğin OKI’nin dikey sektörler için geliştirdiği ürünlerin Türk kullanıcı ile tanıştırılması olduğunu vurgulayan Adut, “Sağlık, bitki etiketleme, farklı yüzeylere baskı gibi alanlarda çok özel ürünler geliştirdik. Bu ürünlerin Türkiye’deki dikey sektörlerde de ilgiyle karşılanacağını düşünüyoruz” dedi.

Adut, OKI’nin Türkiye’de hayata geçirdiği bir başka çözümünde MPS (Managed Print Services) uygulaması olduğunu, bu uygulama kapsamında hizmet alan kurumlara OKI tarafından yerinde baskı hizmeti verildiğini söyledi. Adut, böylece MPS kullanan kurumun baskı süreci ve problemleriyle ilgilenmeden kendi işine odaklanabileceğini ifade etti.

OKI’nin yeni ürünleri arasında öne çıkan modeller şöyle sıralanıyor:
Mikro işletmeler

OKI’nin mikro işletmeler ve ev kullanımına yönelik piyasaya sürdüğü yeni A4 ve A3 masaüstü grubu ürünleri, kullanıcılarına üstün kalite sunmanın yanı sıra daha iyi ağ uyumu, çift yönlü yazdırma, maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor.

Ürünler kartvizit, afiş, broşür ve kitapçık basımı konusunda esneklik sağlıyor.

Bu seride şu ürünler yer alıyor:



• C301dn, C321dn – A4 Renkli tek fonksiyonlu yazıcı (SFP)
• MB441, MB451/MB451w – A4 Mono çok fonksiyonlu yazıcı (MFP)
• B401d/dn – A4 Mono SFP
• C822 – A3/A4 Renkli SFP
Küçük ve orta ölçekli işletmeler ve çalışma grupları

Yeni ürün serisinde, küçük ve orta ölçekli işletmelerle çalışma gruplarına yönelik üretilen modeller, düşük maliyet ve daha seri yazdırma hızıyla kullanıcılara üstün nitelikli baskı kalitesi sunmayı amaçlıyor.

Küçük ve orta ölçekli işletmeler ile çalışma grupları için üretilen modeller şu şekilde sıralanıyor:



• C331dn, C511dn, C531dn – A4 Renkli tek fonksiyonlu yazıcı (SFP)
• MC352dn, MC362dn, MC562dn – A4 Renkli çok fonksiyonlu yazıcı (MFP)
• M461, M471/MB471w – A4 Mono çok fonksiyonlu yazıcı (MFP)
Büyük işletmeler

OKI, daha büyük işletmeler ve çalışma gruplarının performans ve maliyet bakımından çeşitlilik gösteren beklentilerini karşılayarak, profesyonel kalitede ticari baskı hizmeti sunuyor.

OKI’nin tüm ürünleri enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu özelliklere sahip bulunuyor. Ayrıca, toplam satın alma maliyetini en uygun noktaya getiren sayfa başı düşük maliyet ve 3 yıl OKI garantisi ürünleri farklılaştıran özelikler arasında yer alıyor.

Büyük işletmeler ile çalışma grupları için üretilen modeller şu şekilde sıralanıyor.



• C831, C841 – A3/A4 Renkli tek fonksiyonlu yazıcı (SFP)
• MB491 – A4 Mono çok fonksiyonlu yazıcı (MFP), baskı, fotokopi, faks, tarama dahil

Dikey sektör çözümleri dikkat çekiyor

OKI ürünleri arasında turlarken diğer bazı yeni ürünleri de yakından görme şansı yakaladık. Örneğin yazıcılarda beyaz mürekkep olmadığı için zemin beyaz olmadığı sürece baskıda beyaz renk kullanamadığınızı bilirsiniz.

OKI'nın yeni yazıcılarında beyaz renk kullanan modeller de yer alıyor. Böylece ilandan tişörte kadar istediğiniz siyah zemin üzerine beyaz baskı yapabiliyorsunuz.



Daha sonra hastanelerde kullanılan PACS sistemleriyle doğrudan çalışabilen ve tıbbi görüntüleri kağıda aktarabilen yazıcılarla tanıştık.

Normalde hastanelerde bu süreç, PACS sistemlerinden gelen bilginin bir bilgisayar üzerinde işlenmesi ve yazıcıya gönderilmesi şeklinde yürüyor. OKI'nin bu işe özel yazıcıları ise ilgili çevrim süreçlerini donanımsal olarak üzerinde barındırıyor ve arada bilgisayar kullanmayı gereksiz hale getiriyor. Böylece zamandan ve sistem yönetiminden tasarruf sağlanıyor.



Ardından özel etiket yazıcılarının olduğu bölüme geldik. OKI yetkilileri dediler ki, özellikle bitki satışı yapılan yerlerde her bir bitkinin kimliği var ve bunu da üzerindeki etiketlerle ayırıyorsunuz. Bitkiler ve saksılar da bildiğiniz üzere düzenli sulanan, bolca nemle haşır neşir olan, icabında çamura bulanan şeyler.

OKI'nin yazıcıları, bu tarz kullanımlar için uygun özel kaplanmış veya arkası yapışkanlı etiketler üzerine baskı yapabiliyor. İlgili etiketler 2 yıl boyunca özelliğini kaybetmeden dayanabiliyor.