Bilişim 25 AĞUSTOS 2014 / 15:03

OBASE, Analitik Proje’nin başarısızlık nedenlerini analiz etti

OBASE, “Büyük Veri” kapsamında gerçekleştirilen analitik projelerin başarısız olma nedenlerini Milgard School Of Business, University of Washington-Tacoma’dan Hizmet Bilimi, Bilgi Sistemleri, Tedarik Zinciri Yönetimi Profesörü ve İnovasyon, Analiz Odaklı Bilgi Yönetimi Araştırma Merkezi Direktörü Haluk Demirkan ile birlikte analiz etti.

Günümüz iş dünyasında birçok kuruluş, yenilik getirmek, daha iyi bir rekabet alanı oluşturmak ve varlığını sürdürmek amacıyla sahip oldukları verinin ve veriyi kullanma biçiminin kendilerini diğer kuruluşlardan ayıran bir yol olduğunu fark ettiklerini belirtiyorlar. Bu sebeple kuruluşlar, mümkün olduğu kadar çok veri toplamaya, bunları işleyerek anlamlı bilgilere dönüştürmeye çalışıyor ve doğru formatta kullanılmak için daha akıllı karar verme mekanizmalarına barındırmaya çalışıyor.

Doğru analizler yardımıyla veri, kuruluşun etkinliğini artırmak, geleceği daha rahat görebilmek, oluşabilecek riskleri azaltmak, şirketin gelirini yükseltmek ve rekabet gücünü artırmak için müşteriyi iyi anlamak gibi amaçlarla kullanılıyor.

Büyük Veri için bazı öneriler

Çalışmanın sonuçları nezdinde analitik sistemler hemen hemen bugün tüm sektörler için rekabette bir gereklilik olarak gözüküyor. Fakat büyük veriye ve onu işleyebilecek kişilere sahip olunmasının yeterli olmadığı belirtiliyor.
OBASE Genel Müdürü Dr. Bülent Dal konuyla ilgili; “Şirketler veri analistleri ile etkin işbirliğinde bulunan, stratejik, taktik ve operasyonel kararlar ile çalışmaların daha iyi netice vermesini sağladığından emin olan yöneticilere ihtiyaç duymaktadır. Büyük veri analitiği organizasyonların kritik iş meselelerini çözmede ve veriyi iç görüye çevirerek iş aksiyonlarını ve kritik iş çıktılarına ulaşmasını etkilemek üzere yardım eden bir yolculuktur. Şirketler büyük veri fırsatından avantaj elde etmek için uğraşırken, onları bekleyebilecek birtakım zorlukların altında ezilmemeye dikkat etmeliler” dedi.

Söz konusu tavsiyeler

• İş ihtiyacı ve değerini açık bir şekilde belirleyin.

• Kısmi ya da tüm büyük veri çözümünün sunulmasını iş liderlerine devredin.

• Fırsat ve çözümleri belirlemek için iş birimleri ile işbirliği yapın.

• Müşteriye sunulacak değer ile ilgili değer yaratın.

• Bu değer küçük, basit ve ölçeklenebilir olsun.

• İşin hangi bölümlerinin hızlı kazanımlardan istifade edeceğini belirleyin.

• Tek seferlik bir uygulama olmadığını bilin.

• Önceden büyük veri yönetişimi ile ilgili minimal bir yönerge kümesi geliştirin.

• Açık kaynakları yönetmek için yeni süreçler oluşturun.

• Çözüm teslimi için yeni çevik süreçleri devreye sokun.

• Çoklu sistemlerdeki yapısal ve yapısal olmayan veriyi tümleştirin.

• İşletmenin iş aksiyonlarını yönlendiren bir büyük veri eko sistemi oluşturması için organizasyonlar yüksek kalite ve güvenilir veriyi paylaşmalıdır. Veriyi paylaşın.

• Veriyi barındırmak ve yönetmek için güçlü bir veri altyapısı inşa edin.

• Organizasyonunuzun yeteneklerini yavaş yavaş geliştiren bir yol haritası çizin.

Organizasyonu mevcut karar destek çözümlerinden nasıl farklılık gösterdiği konusunda eğitin.

“Büyük veri inovasyonu organizasyonlara sağlayabilecek fonksiyonel bir araçtır”
OBASE Genel Müdürü Dr. Bülent Dal büyük veri analitiğinin geleceği ve şirketlere önerdiği yol haritası ile ilgili sözlerine şu şekilde devam ediyor; “Organizasyonlar ciddi zenginlikte veri ve bilgiye erişim imkanına sahip. Ancak verinin çoğu ya ham ya da formatları karışık yapıda (örneğin, video, ses, doküman, çağrı, e-posta mesajları, wiki içerikler) mevcut. Bu yüzden verilerden yeterince istifade edemiyorlar. Hacim, hız, çeşitlilik, doğruluk, değişkenlik ve katma değer gibi büyük veri ile gelen birçok içeriği organizasyonlar elde edecekleri teknoloji ve deneyimle en faydalı şekilde kullanmaya başlayabilirler.

Büyük veri inovasyonu organizasyonlara sağlayabilecek fonksiyonel bir araçtır. Operasyonel süreçlere enjekte edilmiş analitik uygulamaların hayata geçirilmesi ile önemli bir kazanım elde edilecektir. Tümleştirilen büyük veri kaynakları üzerinde, öngörü analitiği, kompleks aktivite yönetimi, skorlama ve optimizasyon gibi teknikler ile çok daha akıllı kararlar verilebilecektir. Stratejik kararlar zenginleştirilen veriden türetilen değerli bilgi ile üst yöneticilerin daha sağlıklı ve emin şekilde karar vermelerine yardımcı olacaktır.

Zenginleştirilmiş müşteri verisi sayesinde ortaya çıkacak mikro segmentler üzerinden doğru zamanda, doğru kanaldan, doğru müşteriye, doğru öneriyi sunma yetisi artacaktır. Bu sayede özel müşteriler ve sosyal topluluklarla güveni besleyecek, birebir ilişkileri geliştirecek ve şirketin algılanma biçimini yönetecek, müşterilerle yaratıcı bağlar kurarak bilgi sermayesi artacaktır. Analitik eskiden saklı kalmış şablonları ortaya çıkarma, sınıflamaları, ilişkileri ve segmentasyonları belirleme imkanı verecektir. Kararların çoğu işletme süreçlerinde oluşan akan veri üzerinden çalışan çözümler ile desteklenen etkinlik tabanlı tetikleyiciler ile otomatik olarak verilebilecektir.”

 
ETİKETLER : büyük veri OBASE