Bilişim 30 MART 2012 / 16:34

Mybilet, sinemadaki gücünü canlı etkinlikler tarafında da gösterecek

Mybilet sinema ve tiyatronun ötesine geçmeye hazır

1998 yılında kurulan Mybilet, uzun yıllardır sinema ve tiyatro alanlarındaki deneyimini ve uzmanlığını diğer alanlara taşımak amacıyla altyapı ve organizasyonunu değiştirdi.



1998 yılından beri Türkiye'de çevrimiçi bilet satışı üzerine faaliyet gösteren Mybilet, uzun yıllardır sinema ve tiyatro alanlarındaki deneyimini ve uzmanlığını diğer alanlara taşımak amacıyla altyapı ve organizasyonunda değişikliğe gitti.

Mybilet Genel Müdürü Hasan Ünal, altyapı ihtiyaçlarının tamamının şirket içinde karşılandığını, bu sayede hem müşterilerinin hem kendi ihtiyaçlarına esnek çözüm üretme fırsatları olduğunu söyledi. Ünal, “İş ortaklarıyla kazan-kazan ilişkisi içinde projeler üretmeye odaklanan Mybilet geniş bir yelpazede hizmet veriyor. 2,5 milyonun üzerinde üyesi olan Mybilet’in satış kanalları üzerinden yılda 30 milyon bilet satışı gerçekleşiyor. Neredeyse bütün önemli alışvermiş merkezlerinde, 200 farklı kioskla hizmet veriyoruz. Sitemizde 2011 yılında 60 milyon sayfa gösterimi oldu. Sinema şirketlerinin yüzde 50’si Mybilet altyapısını ve kanallarını kullanarak hizmet veriyor. 2010’da tüm Türkiye’de satılan 31 milyon sinema biletinin yüzde 60’ı Mybilet kanallarından satıldı" dedi.

Mybilet olarak en büyük farklarının Mybilet kanallarından mekan planına göre müşterinin tercih ettiği koltuğu seçebilmesi olduğunu söyleyen Ünal, "Mybilet.com bilet satış kanalı üzerinden satın alınan biletlerin herhangi bir sebeple kullanılamaması durumunda biletlerin açığa alabilmesini ve açığa alınan tutarları istenilen etkinlik ve tarih için kullanabilmesini sağlayan 'Açık Para' uygulaması da bizi farklı kılan uygulamalardan" dedi.

Dönüşüm 2012 yılında da devam edecek

[caption id="attachment_47941" align="alignleft" width="225" caption="Mybilet Genel Müdürü Hasan Ünal"][/caption]

2011’in Mybilet için dönüşüm yılı olarak geçtiğini kaydeden Ünal, konser, gösteri ve spor alanlarında da etkinliğini artırmak amacıyla yeniden yapılanma sürecine girdiklerini, kurumsal kimliğini yeni strateji doğrultusunda değiştirdiklerini dile getirdi.

Ünal, bu dönüşümün getirdiği ürünler konusunda şunları söyledi: “Mobil uygulamalar konusunda da atılımlar yaptık. iPhone, iPad ve Android uygulamalarıyla kullanıcılarının yoğun ilgisini çektik. !f Bağımsız Filmler Festivali’nin biletleri bu yıl da Mybilet tarafından satışa sunuldu. G!FT Card uygulamasıyla büyük avantajlar sağlandı."

Türkiye’deki eğlence sektörünün en kuvvetli gücünün genç nüfusun yoğunluğu olduğunu kaydeden Ünal, ortalama satın alma gücünün artmasıyla sinema, tiyatro ve diğer kültürel aktivitelerin sayısının ve dağıtım kanallarının artmasının gelecek dönemde bekledikleri bir eğilim olduğunu kaydetti.

Ünal, "Teknolojinin çok hızlı geliştiği ve değişime uğradığı bir dönemdeyiz. Akıllı telefonlar, sosyal platformlar sektör açısından fırsatlar sunuyor” sözleriyle sosyal medya stratejisinin de ipuçlarını verdi.