Bilişim 20 ŞUBAT 2012 / 17:39

Müşteri memnuniyetinin anahtarı "mobil genişbant"

Müşteri memnuniyeti için anahtar mobil genişbant

Nokia Siemens Networks’ün araştırmasına göre, mobil genişbanttan duyulan memnuniyetsizlik kullanıcıları operatörlerine değiştirmeye itiyor. 



Mobil internet hizmetlerini sıklıkla kullanan 16 bin kullanıcının katılımıyla gerçekleşen araştırmada kullanıcıların yüzde 40’ı geniş banttan duyduğu rahatsızlık sebebiyle değişime gideceğini belirtirken, bunların yarısından fazlası geçtiğimiz yıl operatör değişimine gittiğini, yüzde 40’lık diğer bir kesiminde yıl içerisinde operatör değiştirmek istediğini belirtti.

Operatörlerin tercih edilmesi ve kullanıcıların onlara duyduğu sadakat konusundaki en önemli etkenler ses kalitesi, ağ şebekesi kapsamı ve mobil genişbant kalitesi olurken, sözleşme koşullarından memnuniyetsizlik duyma, yüksek maliyetli cihaz ve ses hizmetleri, ücretlendirme seçeneklerinden memnuniyetsizlik duyma, operatörlerin sunduğu cihaz seçenekleri ve mobil genişbant kalitesinin düşük olması dünya genelindeki kullanıcıları mutsuz eden faktörlerin başını çekti.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Nokia Siemens Networks Müşteri Departmanı Yöneticisi Amiram Mel, mobil cihaz müşterilerini edinme, tatmin etme ve elde tutmak adına yüksek kalitede müşterilere odaklanma ve mobil genişbant kalitesini arttırmanın altını çizdi. Müşteri görüşlerinin önemine de değinen Mel, operatörlerin bireysel olarak seçilen hizmetlere öncelik vermesini ve değerli ağ kaynaklarını farklı müşteri gruplarının beklentilerini dikkate alarak kullanmasının önemine değindi.