Bilişim 18 AĞUSTOS 2011 / 14:24

Media Markt ve Saturn, iftar yemeğinde gözdağı verdi

Media-Saturn iftar yemeğinde gözdağı verdi

Merkezi satınalma modeline geçmeye hazırlanan ve kendisine ait 4 yeni markayı duyuran şirket tedarikçilere mesaj yolladı: "Bundan böyle pazarlıklarımız kıran kırana olacak. Fiyatlarınızı indirmezseniz alternatifleriniz hazır!"



Media Markt ve Saturn birlikteliğinden oluşan Media-Saturn Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, basın ve tedarikçilerin bir araya geldiği toplantıda ilgi çekici açıklamalarda bulundu. Aslında açıklamaların yeni mağaza açılışları ve geçen yıla dair hedeflerle sınırlı kalacağını düşünüyorduk, ama bunun biraz daha fazlasıyla karşılaştık.

Merkezi satınalma ve 4 yeni markayla tedarikçileri pazarlığa zorlayacak

Şirketin açıkladığı en büyük yenilikler arasında önümüzdek aydan itibaren merkezi satınalma modeline geçiş ve şirketin kendi mağazalarında satmak üzere tasarladığı 4 yeni markanın duyurusu yer alıyordu. Bu 4 marka temel ihtiyaçları karşılamak üzere konumlanan, "Vaat ettiğinin ötesini sunmayan" ve buna karşılık fiyat avantajına sahip olan OK., daha üst seviyeye hitap eden üst seviye ürünleri kapsayan KOENIC, geniş bir aksesuar listesini içine alan ISY ve üst seviye stil ve performans ürünlerinden oluşan PEAQ olarak sıralanıyor.

Tüm bu ürünleri bir araya topladığınızda şu an büyük tedarikçiler tarafından sağlanan hemen her ürüne karşılık bu markaların yeni muadiller ortaya koyduğunu görüyorsunuz. Bu da merkezi satınalma modeliyle bir araya geldiğinde tedarikçileri adresleyen şu mesaja karşılık geliyor: "Bundan böyle bize ürünleri daha uygun fiyatla vermeniz için sizi daha çok sıkıştıracağız. Şartlarda anlaşamazsak, raflardaki boşluğu dolduracak ürünlerimiz hazır."

Şirket, bu strateji çerçevesinde kendi mağazalarında sunduğu ürünlerde diğer zincir mağazlara kıyasla daha iyi fiyatlar alarak tüketicinin karşısına daha uygun fiyatlarla çıkmayı hedefliyor.

3 yeni Media Markt, 2 yeni Saturn geliyor

Toplantıda ayrıca 3 yeni Media Markt ve 2 yeni Saturn mağazasının açılacağının da duyurusu yapıldı. Şirket bu yıl sonuna kadar mevcut 17 Media Markt mağaza sayısını İstanbul Bahçeşehir, Antalya ve Kayseri mağazalarıyla 20'ye çıkarırken, mevcut 3 Saturn mağazasının yanına da İzmir Gaziemir ve İstanbul Şişli Trump Towers mağazalarını da ekleyerek mağaza sayısını 5'e çıkaracak.

3 yeni mağaza müdürüne terfilerinin canlı sunum sırasında ilk kez açıklanması da gecenin sürprizi oldu.

Media-Saturn'ün dünya genelinde 850 mağazası bulunuyor. Türkiye'de 1500'den fazla çalışanı olan şirketin 2010 yılı cirosu 816 milyon TL olarak gerçekleşti.

(Ed: Media Markt ve Saturn'un yeni politikası tüketici açısından iyi bir gelişme olarak nitelendirilebilir ama madalyonun diğer tarafına baktığımızda, zaten bugüne kadar 'retail' tarafında yer almak için bütçelerini zorlayan markaların daha da zor durumda kalacağını görebiliriz. Bu, kanalı daha da zor durumda bırakabilir.)